چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرعون ایران بار دیگر «دشمن» را متهم به راه اندازی اعتراضات کرد

فرعون ایران بار دیگر «دشمن» را متهم به راه اندازی اعتراضات کرد

علی خامنه‌ای فرعون ایران سه‌شنبه ۲ ژانویه در نخستین سخنانش پس از آغاز اعتراض‌های اخیر در این کشور، بار دیگر «دشمن» را متهم به آغاز این اعتراضات کرد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، خامنه‌ای در سخنان خود که در حضور جمعی از خانواده‌های کشته شدگان جنگ هشت ساله عراق و ایران مطرح شد، گفت: « در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند».

او افزود: « من در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت».

فرعون ایران همواره تحرکات اعتراضی را تحت تاثیر کسانی می‌داند که آن‌ها را «دشمن» می‌نامد. سرکوب سخت اعتراض‌های مردم ایران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ پس از آن آغاز شد که خامنه‌ای به معترضان تاخت و برای سرکوب آن‌ها چراغ سبز نشان داد.

موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران، سه‌شنبه ۲ ژانویه در مصاحبه‌ای، با توصیف اعتراض‌های اخیر ایران به «اغتشاشات» معترضان را تهدید به اعدام کرد.

این در حالی است که اضغر ناصربخت معاون استاندار تهران، شمار دستگیرشدگان در این شهر از آغاز اعتراضات را، دستکم ۴۵۰ تن اعلام کرد.

تا کنون تعداد شهیدان قهرمان قیام کننده ایرانی در مناطق مختلف، دست کم به ۲۲ تن رسیده است

متاسفانه فرعون ایران و مزدورانش هنوز درنیافته اند که این بار مردم قهرمان و دست از جان شسته ایران عزمشان را جزم کرده اند تا بساط ظلم و فساد فرعونیان را از ایران جمع کنند.