پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی که آزادانه از درون حصر مشغول حزب گردانی است طی نامه‌ای به الیاس حضرتی از وی خواست که مدیریت شورای اجرائی این حزب را بر عهده بگیرد.

دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی که آزادانه از درون حصر مشغول حزب گردانی است طی نامه‌ای به الیاس حضرتی از وی خواست که مدیریت شورای اجرائی این حزب را بر عهده بگیرد.

اعتماد ملی- حزب‌گردانی از درون حصر

به گزارش مشرق، 4 دی‌ماه سال جاری محمدباقر ذاکری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از استعفای رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی به دلیل برخی اختلافات خبر داد.

برخی اختلافاتی که به گفته برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب به اختلاف‌نظر در موردتعامل یا عدم تعامل حزب اعتماد ملی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برمی‌گشت و عدم اتفاق‌نظر بین قائم‌مقام حزب و شورای مرکزی سبب شد منتجب‌نیا از قائم‌مقامی حزب اعتماد ملی کنار بکشد.

اما چندی بعد حزب اعتماد کلی اعلام کرد به‌طور کل بحث استعفای منتجب‌نیا مطرح نبوده و آنچه یک خبرگزاری اصلاح‌طلب به نقل از اسماعیل گرامی مقدم منتشر کرده است کذب است.

روابط عمومی حزب اعتماد ملی پس از انتشار مصاحبه اسماعیل گرامی مقدم اعلام کرد که هیچ‌گاه منتجب‌نیا استعفا نداده بلکه نامه‌ای گلایه‌آمیز به دبیرکل حزب منتشر کرده است؛ منتجب‌نیا خواهان فعالیت مستقل اعتماد ملی از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود که اکثریت شورای مرکزی این حزب نظر مخالف منتجب‌نیا را داشتند.

چیزی از خبر کناره‌گیری رسول منتجب‌نیا از قائم‌مقامی این حزب نگذشته بود که محمدجواد حق‌شناس خبر داد که مهدی کروبی هم بنا دارد از دبیرکلی حزب اعتماد ملی کنار برود و البته استعفا هم داد.

همین مسئله سبب شد تا برخی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به خانه رسول منتجب‌نیا بروند و درباره استعفای دبیرکل، فعالیت کلی حزب اعتماد ملی و برخی از اختلافات نظرها رفع کدورت کنند که در جلسه شورای مرکزی این حزب با استعفای دبیرکل محصور هم مخالفت شد اما ماجرا هرچه که بود تمام نشد.

مهدی کروبی دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی طی نامه‌ای به الیاس حضرتی نماینده مردم تهران و از اعضای شاخص حزب اعتماد ملی اعضای شورای اجرائی این حزب را تعیین کردند.

دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی که آزادانه از درون حصر مشغول حزب گردانی است در این نامه از الیاس حضرتی خواسته که برای پایان دادن به برخی اختلاف‌سلیقه‌ها و همچنین حرکت مستمر و روبه‌جلوی این حزب، شورای موردنظر که در راستای تفویض وظائف و اختیارات دبیرکل مطابق اساسنامه حزب تشکیل خواهد شد را در اسرع وقت با حضور افراد زیر فعال و مدیریت کند!

طبق محتویات این نامه «نورزاده»، «حق‌شناس»، «شکوری»، «گرامی‌مقدم»، «بیگدلی»، «دوستی»، «اعظم سقطی» و «قادری» 8 عضو شورای اجرائی حزب اعتماد ملی محسوب می‌شوند که الیاس حضرتی باید مدیریت جلسات آن‌ها را بر عهده بگیرد.

عصر روز جمعه 8 دی‌ماه پس از انتشار عمومی دستور دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی رسول منتجب‌نیا دریکی از صفحات اجتماعی خود خطاب به کروبی نوشت «از آن برادر بزرگوار بار دیگر مصراً درخواست می‌کنم استعفای مورخ 96/10/4 اینجانب را از قائم‌مقامی دبیرکل و عضویت در حزب بپذیرید»
منبع: فارس