جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قیام گسترده مردم ایران در شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند، نو شهر و یزد

قیام گسترده مردم ایران در شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند، نو شهر و یزد

هزاران نفر از مردم مشهد روز پنجشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ با ریختن در خیابان‌های شهر در اعتراض به فقر و بیکاری علیه روحانی و خامنه‌ای شعار دادند.

تظاهر کنندهگان شعارهای «مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور» را با صدای رسا سر دادند.

، تظاهر کنندگان همچنین با بلندکردن پلاکاردهایی نسبت به دخالت‌های ایران در منطقه اعتراض کردند.

تظاهر کنندگان در اعتراض به بیکاری، گرانی و فقر در میدان «شهدا» شهر مشهد که دومین شهر بزرگ ایران به شمار می رود تجمع کرده و به تظاهرات پرداختند.

تظاهر کنندگان همچنین پلاکاردهایی را بلند کردند که بر آنها شعار« سوریه را رها کن فکری به حال ما کن» و «نه غزه نه لبنان جانم فدای لبنان» بر آن نوشته شده بود.

همزمان با قیام مشهد، مردم شهرهای نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند و نوشهر و یزد نیز در اعتراض به گرانی و شرایط طاقت‌فرسای معیشتی دست به تظاهرات زدند.

مردم مشهد در مسیر تظاهرات هنگام عبور از باغ نادری در مقابل یورش پاسداران و نیروهای گارد ضدشورش و تیراندازی آنها شعار می‌دادند:‌ «توپ، تانک فشفشه دیگر اثر نداره».

فرماندار  مشهد اعتراض مردم به ستوه آمده مشهد را «تجمع غیرقانونی که مجوزی از قبل برای آن صادر نشده بود» خواند و گفت: تعدادی از افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آنها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند.

بیش از هزار تن از مردم نیشابور با شعارهای «ما اعتراض داریم به قیمتهای بالا»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و «سوریه رو رها کن فکری به‌حال ما کن» و «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» دست به اعتراض زدند. آنها با شعار «ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو» جوانان را به قیام و پیوستن به اعتراضات دعوت می‌کردند.

در کاشمر مردم شعار می‌دادند: «غیرت هر ایرانی مرگ بر گرانی».

در بیرجند صدها تن از مردم در تظاهرات اعتراضی خود خواهان استعفای دولت روحانی شده و شعارهای مرگ بر روحانی. مرگ بر گرانی، مرگ بر تورم، مرگ بر دروغگو سر دادند.

در یزد نیز مردم معترض علیه گرانی در خیابان مجاهدین این شهر دست به تظاهرات‌زده و علیه مسئولان نظام و گرانی شعار دادند.