چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » یکی از مقامات ارشد پیشین پنتاگون می‌گوید که در جریان تحقیقات درباره «موجوات فضایی» به نتایج زیادی رسیده بودیم.

یکی از مقامات ارشد پیشین پنتاگون می‌گوید که در جریان تحقیقات درباره «موجوات فضایی» به نتایج زیادی رسیده بودیم.

 

مقام سابق پنتاگون: موجودات فضایی وجود دارند
به گزارش یورونیوز، «لوییس الیزوندو»، یکی از مقامات پیشین وزارت دفاع آمریکا، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با سی ان ان گفت که موجودات فضایی وجود دارند. وی با بیان این که مدارک متقنی درباره فرازمینی‌ها وجود دارد گفت: «ما در جهان تنها نیستیم».

لوئیس الیزوندو که با سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، پیشتر «برنامه شناسایی تهدیدهای هوا-فضایی پیشرفته» پنتاگون را رهبری می‌کرده و معتقد است که این تحقیقات باید از حالت محرمانه خارج شوند و به اطلاع عموم مردم برسند.

برای نخستین بار نشریه نیویورک تایمز برنامه محرمانه وزارت دفاع آمریکا درباره تحقیق در زمینه «بشقاب‌پرنده‌ها» را افشا کرد و بلافاصله پنتاگون وجود چنین تحقیقاتی را تایید نمود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، پنتاگون بین سال‌های 2007 تا 2012 میلادی در این زمینه تحقیق می‌کرده و سالانه 22 میلیون دلار از بودجه 600 میلیاردی خود را به این برنامه اختصاص داده بود.

گفته می‌شود که این پروژه در سال 2012 به دلیل مخالفت برخی اعضای پنتاگون پایان یافته است. لوئیس الیزوندو در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که استعفایش از پنتاگون به دلیل توقف این برنامه بوده است. وی همچنین تاکید کرد که «تحقیقات به نتایج زیادی» رسیده بود.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، این برنامه با حمایت هری رید، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا آغاز شد. گفته می‌شود جرقه آغاز این تحقیقات، ویدئویی از یک شیئ پرنده ناشناس بود که در سال 2004 میلادی توسط 2 جنگنده نیروی دریایی آمریکا گرفته شده بود.

این ویدیو شیئ ناشناسی را نشان می‌دهد که به صورت عمودی و افقی حرکت می‌کند و گاهی به دور خود می‌چرخد. گفتگوی ضبط شده میان خلبان‌های جنگنده‌های آمریکایی حاکی از آن است هر دو خلبان به شدت از دیدن این شی پرنده متعجب شده‌اند.

مدیر سازمان حمایت از مالیات‌دهندگان آمریکایی که از حامیان توقف این برنامه است هزینه برای آن‌را بیهوده دانست و گفت «این که خلبان‌ها چیزهایی می‌بینند که نمی‌توانند آن‌را شناسایی کنند» اتفاق عجیبی نیست و بارها روی داده است. وی با این استدلال افزود که پرداخت 22 میلیون دلار در سال برای چنین برنامه‌ای «دیوانگی» است.

انتهای پیام/