پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ترکیه، کویت، مصر و سازمان همکاری اسلامی حمله موشکی حوثیهای «وابسته به حکومت ایران» به ریاض را محکوم کردند

ترکیه، کویت، مصر و سازمان همکاری اسلامی حمله موشکی حوثیهای «وابسته به حکومت ایران» به ریاض را محکوم کردند

ترکیه، کویت، مصر و سازمان همکاری اسلامی حمله موشکی شبه‌نظامیان حوثی «وابسته به حکومت ایران» را به ریاض قویاً محکوم کردند.

ترکیه اعلام کرد که شلیک موشک بالستیک توسط شبه‌نظامیان حوثی در جهت ریاض پایتخت عربستان را محکوم می‌کند. وزارت‌خارجه ترکیه گفت: ”ما این حمله را محکوم می‌کنیم و خوشحالیم که هیچ تلفات یا خرابی مادی در کشور دوست و برادر عربستان نداشته است و رهگیری آن توسط سیستمهای دفاع هوایی عربستان را خوش‌آمد می‌گوییم“..

کویت شلیک یک موشک بالستیک توسط حوثیها در روز سه‌شنبه علیه پایتخت عربستان را قویاً محکوم کرد. یک مقام وزارت‌خارجه گفت هدف از این حمله ترساندن شهروندان می‌باشد.

وی گفت این حرکت بزدلانه نشان داد که چگونه حوثیها در مغایرت با خواست جامعه بین‌المللی قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کنند و امنیت و ثبات این منطقه را تضعیف می‌کنند.

مصر حمله وحشیانه موشکی بالستیک از خاک یمن به ریاض را محکوم کرد. وزارت‌خارجه مصر گفت اینگونه اعمال علیه قوانین بین‌المللی که شهروندان را هدف قرار می‌دهد باید متوقف شوند. در اطلاعیه مصر آمده است که مصر در همبستگی علیه این حمله در کنار عربستان می‌ایستد. این حمله تلفات یا خساراتی نداشته است.

و سازمان همکاری اسلامی حمله موشک بالستیک که از یمن به عربستان پرتاب شده را محکوم کرد. دکتر یوسف الاُثیمین دبیرکل همکاری اسلامی گفت حمله اخیر منعکس‌کننده نیات بدخواهانه شبه‌نظامیان حوثی در یمن نسبت به عربستان است…

ائتلاف عربی اعلام کرد یک موشک بالستیک شلیک شده توسط شبه‌نظامیان حوثی به جنوب شهر ریاض را در آسمان رهگیری و منهدم کرده است.