شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه صادق لاریجانی از عدالت ساقط شده و غاصب است، خواستار استعفای او شد

محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه صادق لاریجانی از عدالت ساقط شده و غاصب است، خواستار استعفای او شد

رئیس جمهور پیشین ایران در پایان ضرب‌الاجل 48 ساعته خود به به صادق سارق لاری جانی که این روزها در میان مردم ایران به «صادق دزده» شهرت یافته است گفت: او از عدالت ساقط شده و غاصب است و باید استعفا دهد.

دکتر محمود احمدی نژاد با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه رئیس قوه قضاییه باید «مجتهد عادل، آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر» باشد، گفت: «من درباره اجتهاد نظری نمی‌دهم اما قاضی القضات ما بزگ‌ترین گناهان یعنی هتک آبروی افراد، افترا زدن به انسان‌های پاک را به طور مرتب و علنی مرتکب می‌شود».

آقای احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه ۲۸ آذر افزود: «معلوم است که ایشان از عدالت ساقط است و معلوم است که در دستگاه زیر نظر وی چه می‌گذرد. فریاد مردم از ظلم برخی عناصر قضایی به آسمان است».

وی گفت: «ایشان در دوره مدیریت خود در عمل نشان داده است که به قانون اساسی، آیین دادرسی و امور قضایی آشنایی ندارد، و آنها را زیر پا می گذارد. تقریبا دستگاه نیم بند قضایی را متلاشی کرده و از اعتبار انداخته است».

رئیس‌جمهوری سابق ایران تاکید کرد که از همه مهمتر مردم ایشان (صادق لاریجانی) را نمی‌خواهند و ناراضی هستند و این وضع را به حال کشور، انقلاب و نظام می‌دانند».

آقای احمدی‌نژاد در ادامه انتقادهای شدید خود از رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی گفت: «ایشان به دلیل عدم صیانت نفس، نقض مکرر قانون اساسی و قوانین عادی، و بروز نشانه‌های بیٌن از عدم صلاحیت، فاقد مشروعیت است و ادامه کار ایشان ناقض حقوق رهبری و جمهوری اسلامی و مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب است و از این جهت غاصب شناخته می‌شود».