پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اختصاصی «دُرّ تی وی»: احمد رضا جلالی در یک فایل صوتی گفت، فیلم منتشر شده از صدا و سیما علیه وی، یک فیلم مونتاژ شده و سراسر کذب است

اختصاصی «دُرّ تی وی»: احمد رضا جلالی در یک فایل صوتی گفت، فیلم منتشر شده از صدا و سیما علیه وی، یک فیلم مونتاژ شده و سراسر کذب است

دکتر احمد رضا جلالی؛ فیلم منتشر شده از صدا وسیمای جمهوری اسلامی یک فیلم مونتاژ شده و سراسر کذب است. بخشهایی از صحبتهای من را بریده و به صورت گزینشی به هم وصل کرده اند تا حقایق را کاملا وارونه جلوه دهند، اگر این فیلم بطور کامل پخش می شد تمامی اتهامهایی که وزارت اطلاعات در ارتباط با جاسوسی به من وارد کرده است، خود به خود نقض می گشت.

 

نظام حاکم بر ایران روز یکشنبه مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۶ در «راستای آماده سازی افکار عمومی جامعه برای اعدام احمد رضا جلالی» با پخش فیلیمی از اعترافات آقای جلالی از صدا و سیما مدعی شد که این پزشک و پژوهشگر زندانی که اخیراً به اعدام محکوم شده، در انتقال اطلاعات مربوط به چند محقق هسته‌ای ترور شده ایرانی به اسرائیل نقش داشته است.

به گزارش «شبتاب نیوز» دکتر جلالی یک روز پس از انتشار این فیلم از صدا و سیما، در یک فایل صوتی که توسط منابع خبری شبکه جهانی «دُرّ تی وی» در زندان اوین در اختیار خبرنگار «دُرّ تی وی» قرار گرفته است، در ۱۱ مورد تمامی ادعاهای وزارت اطلاعات در ارتباط با اتهام جاسوسی به وی را رد کرد و گفت؛ فیلم منتشر شده از صدا وسیما یک فیلم مونتاژ شده و سراسر کذب است. بخشهایی از صحبتهای من را بریده و آنطور که خواسته اند به هم وصل کرده اند تا حقایق را کاملا وارونه جلوه دهند، اگر این فیلم بطور کامل پخش می شد تمامی اتهامهایی که وزارت اطلاعات در مورد جاسوسی به من وارد کرده است، خود به خود نقض می گشت.

 

دکتر جلالی در بخشی از این فایل صوتی میگوید در این فیلم تنها آن بخش که من در مورد «سوالات و درخواستهای عوامل خارجی از خود» صحبت کرده ام را نمایش داده اند و آن بخش که در ارتباط با «پاسخ خود به آنها را توضیح داده ام» پخش نکرده اند چرا که اگر آن قسمتها منتشر می شد مسئولان، مردم ایران و دنیا متوجه می شدند که نه تنها من اطلاعات کشورم را در اختیار بیگانگان نگذاشته ام، بلکه در نهایت درایت و فداکاری موضوع را مدیریت کردم تا هیچ آسیبی به مملکتم نرسد.

 

این پزشک و دانشمند ایرانی در ادامه این فایل صوتی اظهار داشت که من با قاطعیت کامل تمامی اتهامات وارد شده به خود در مورد «ارتباط با موساد و جاسوسی برای اسرائیل» را رد کرده و به عرض همه مردم می رسانم که در هیچ یک از دقایق این فیلم، بازجوییها و کلا بیست ماه بازداشت بنده، هیچ سند، صحبت و اعترافی از من «مبنی بر ارتباط با اسرائیل و دادن اطلاعات مرتبط با دانشمندان اتمی ترور شده ایران به بیگانگان» وجود ندارد، و با اطمینان میگویم که اگر وزارت اطلاعات کوچکترین سند و مدرکی علیه بنده داشت از آن استفاده میکرد.

 

دکتر احمد رضا جلالی در این فایل صوتی از مسئولان قضائی کشور درخواست کرد تا به منظور «ممانعت از سوء استفاده ضابطان قضایی از افراد بیگناهی مانند خود»، پرونده او را با حضور کارشناسان مجرب و قضات شریف بار دگر مورد بررسی قرار دهند تا این حقیقت برای مردم ایران و جهان روشن گردد که وی یک دانشمند متعهد، خادم و دلسوز برای ایران بوده است.

این پزشک و دانشمند ایرانی گرفتار در زندانهای جمهوری اسلامی، در پایان این فایل صوتی گفت؛ در چند هفته گذشته بیش از ده کیلو گرم کاهش وزن داشته و احتمال میدهد «که این عوارض نوعی تومور است که این چنین باعث کاهش وزن وی شده است». و بارها در این چند وقت از مسئولان زندان درخواست کرده که به بهداری یا بیمارستان جهت مداوا اعزامش کنند ولی تا کنون درخواست وی مورد بی اعتنایی مسئولان زندان واقع شده است.

 

پروفسور احمد رضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ساکن سوئد در رشته مدیریت بحران در دانشگاههای بلژیک، سوئد و ایتالیا تدریس کرده است، او در سالهای اخیر به دعوت نهادهای علمی و پژوهشی و برای شرکت در برنامه های تحقیقاتی و آموزشی به ایران سفر می کرد، که در آخرین سفر در تاریخ پنجم اردیبهشت ۱۳۹۵ در تهران بازداشت و زندانی شد اما خبر بازداشت او تا پیش از دی ماه همان سال درز نکرد.