پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » جیمز متیس: نیازی به موضع نظامی شدید علیه نظام ایران نیست، توانایی نظامی متحدان خود را برای مقابله با این رژیم افزایش می دهیم

جیمز متیس: نیازی به موضع نظامی شدید علیه نظام ایران نیست، توانایی نظامی متحدان خود را برای مقابله با این رژیم افزایش می دهیم

 

وزیر دفاع آمریکا یک روز پس از افشاگریهای تکان دهنده و مستند نیکی هیلی سفیر این کشور در سازمان ملل علیه رژیم ایران گفت که نیازی به اتخاذ یک موضع نظامی شدید از طرف آمریکا علیه این نظام نمی‌بیند! اما آمریکا تلاش خواهد کرد به متحدان خود در منطقه برای مقابله با نفوذ رژیم ایران کمک کند و توانایی نظامی آنها را در مقابله با رژیم ایران افزایش دهد.

ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا گفت: هرکجا که آشوبی (در منطقه) وجود دارد، شما دست  رژیم ایران را در آن می بینید.

وزیر دفاع آمریکا پس از اظهارات مستند و قوی  نیکی هیلی اظهار داشت: نیازی به پاسخ نظامی به ایران نمی‌بینم؛ به همین دلیل بود که ژنرال‌های ما کنار هیلی حضور نداشتند

 

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه ۲۴ آذرماه تاکید کرده است که تلاش های دیپلماتیک در راستای افشای مقاصد و اقدامات ایران در منطقه برای جامعه بین المللی مفید است.

به گزارش «انتخاب»، جیمز متیس این اظهارات را یک روز پس از کنفرانس خبری نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل مطرح کرده است. نیکی هیلی در این کنفرانس خبری بقایای موشکی را به نمایش گذاشت که حوثی ها در یمن آن را ماه گذشته به سمت فرودگاه بین‌المللی ریاض در عربستان سعودی شلیک کردند.

هیلی نظام ایران را مسئول ارسال موشک‌ و تسلیحات برای حوثی‌های یمن دانست و این اقدام را نقض قطعنامه های شورای امنیت بشمار آورد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا چنین شواهدی احتمال استفاده از گزینه نظامی را افزایش می دهد،گفت: «نظامی نه، خیر.»

ژنرال متیس تاکید کرده است که آمریکا قصد ندارد برای مقابله با ایران، حضور نظامی خود منطقه را افزایش دهد.

جیمز متیس افزوده است: به همین دلیل بود که سفیر هیلی در آنجا حضور داشت و هیچ یک از ژنرال های ما حضور نداشت.این تلاشی دیپلماتیک در راستای افشا مقاصد ایران برای جهانیان است. آنچه که آنها (رژیم ایران) در حال حاضر انجام می دهند غیر قانونی است، باعث مرگ افراد بیگناه می شود و افشای آنچه که (آنها) انجام می دهند به نفع سلامت جامعه بین المللی است.