پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نیکی هیلی: جهان باید با حکومت ایران پیش از تبدیل شدن آن به کره شمالی دیگری مقابله کند

نیکی هیلی: جهان باید با حکومت ایران پیش از تبدیل شدن آن به کره شمالی دیگری مقابله کند

نیکی هیلی نماینده ایالات متحده آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه ۱۴ دسامبر در پایگاهی نظامی گفت  هیچ گروه تروریستی در منطقه نیست که حکومت ایران از آن حمایت نکند و از جهانیان خواست پیش از اینکه

این کشور تبدیل کره شمالی دیگری شود با آن مقابله کنند.

خانم هیلی روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه موشکی را به خبرنگاران نشان داد که به گفته او از عربستان به واشینگتن انتقال داده شده است.

وی اظهار داشت که این موشک، همان موشک بالستیکی است که حوثی‌های یمن به فرودگاه ریاض پرتاب کرده بودند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار داشت،  این موشک آرم گروه صنعتی شهید باقری را روی خود داشته و با مشخصات موشک‌های ایرانی همخوانی دارد.

نیکی هیلی همچنین گفت این موشک به یک فرودگاه غیرنظامی در ریاض شلیک شده بود و می‌توانست به مرگ صدها تن منجر شود.

او تاکید کرد که گستره تجاوزهای حکومت ایران از یمن تا لبنان، عراق و سوریه است… و ما برای همه آنها اسنادی در اختیار داریم”.

هیلی در ادامه گفت ایران تصور می‌کند که جامعه بین‌المللی به این کشور اجازه داده تا هرگونه که بخواهد رفتار کند.

او اعلام کرد که واشینگتن در حال گفتگو با اعضای شورای امنیت درباره چگونگی برخورد با تهدیدهای ایران است.

وی تاکید کرد که رفتارهای ایران قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.

نیکی هیلی در بخشی از سخنان خود گفت که دولت دونالد ترامپ تنها بر مساله هسته‌ای تمرکز نمی‌کند و با در نظر گرفتن همه اقدامات ایران، خواهان ایجاد ائتلافی بین‌المللی برای رویارویی با خطر تهران و پس زدن این رژیم است.

خانم هیلی افزود، رفتارهای ایران نه تنها بهبود نیافته بلکه این کشور به حمایت خود از تروریسم ادامه می‌دهد و بحران ایران به توافقنامه هسته‌ای محدود نمی‌شود بلکه به خاطر تهدیدهای این کشور است.

وی گفت هیچ گروه تروریستی در خاورمیانه وجود ندارد مگر اینکه رژیم ایران حامی آن است. او افزود که ایران در حال آتش‌افروزی در خاورمیانه است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه از همه جهانیان خواست با تهدیدهای ایران رویارویی کنند تا این کشور تبدیل به کره شمالی دیگری نشود.