پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » استفان دی میستورا : برجسته‌ترین شکل نقشه کنونی سوریه تجزیه این کشور به سه بخش است
UN Special Envoy to the Secretary-General for Syria Staffan de Mistura arrives for a round of negotiation with Nasr al-Hariri (not pictured), Head of the Syrian Negotiation Commission, during the Intra Syria talks at the European headquarters of the United Nations in Geneva, Switzerland December 13, 2017. REUTERS/Salvatore Di Nolfi/Pool

استفان دی میستورا : برجسته‌ترین شکل نقشه کنونی سوریه تجزیه این کشور به سه بخش است

استفان دی میستورا فرستادۀ ویژه سازمان ملل متحد در سوریه روز چهارشنبه اظهار داشت: برجسته‌ترین شکل نقشه کنونی سوریه این است که این کشور به سه منطقه تقسیم شده بخشی از آن تحت کنترل نیروهای رژیم اسد بخشی تحت حاکمیت مخالفان سوری، قسمت‌هایی هم تحت تسلط گروههای افراطی!

به گزارش العربیه استفان دی میستورا فرستادۀ ویژه سازمان ملل متحد در سوریه روز چهارشنبه از روسیه خواست تا رژیم اسد را برای رسیدن به توافقی برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ 7 ساله قانع کند.

دی میستورا، در مصاحبه‌ای با تلویزیون سوئیسی « RTS »، گفت:« که عدم دستیابی به صلح از طریق میانجیگری سازمان ملل می تواند منجر به فروپاشی سوریه شود».

وی افزود: «برجسته‌ترین شکل نقشه کنونی سوریه این است که این کشور به سه منطقه تقسیم شده بخشی از آن تحت کنترل نیروهای رژیم اسد، وبخشی تحت مخالفان سوری و قسمت‌هایی هم تحت تسلط گروههای فراطی، اگر ما به سرعت به توافق صلح نرسیم به تجزیه سوریه خواهیم رسید».

دی‌مستورا گفت:«برخی‌ها ممکن است فکر کنند که در میدان جنگ پیروز شدند اما این یک پیروزی موقتی است باید برنده صلحی دائم شد».
در مورد سیگنال که می تواند توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ارسال وی اظهار داشت:«روسیه باید رژیم سوریه را متقاعد کند که زمان “وقت‌کشی” نیست. برای دستیابی به صلح روسیه باید با شجاعت به رژیم اسد فشار بیاورد تا با تشکیل قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل متحد موافقت کند.

دی‌مستورا تأکید کرد:«مخالفان سوری به مذاکره مستقیم با رژیم اسد اعلام آمادگی کردند اما متاسفانه هیئت نمایندگان رژیم سوریه مذاکرات مستقیم با مخالفان را رد کردند».

پس از اینکه روسیه اعلام کرد، جنگ علیه داعش را به پایان رسانده است، مسکو تلاش می‌کند که مخالفان سوری و رژیم اسد را برای رسیدن توافق صلح شامل قانع کند.