پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آمریکا یک کمک ۱۲۰ میلیون دلاری دیگر در اختیار ارتش لبنان می‌گذارد

آمریکا یک کمک ۱۲۰ میلیون دلاری دیگر در اختیار ارتش لبنان می‌گذارد

سفیر آمریکا در بیروت روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده، به منظور پیشگیری از گسترش خشونت‌ها از سوریه به لبنان، یک کمک ۱۲۰ میلیون دلاری دیگر به ارتش لبنان ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الیزابت ریچارد پس از دیدار با نخست وزیر لبنان گفت، این کمک برای تقویت توان لبنان جهت ارتقای امنیت مرزهای مشترک و اقدامات ضدتروریستی ارائه می‌شود.

خانم ریچارد گفت، طبق برنامه جدید، لبنان شش فروند هلیکوپتر شکاری سبک «ام دی ۵۳۰ جی»، شش پهپاد تجسسی «ایگل»، تجهیزات مخابراتی و دوربین‌های دید در شب به لبنان دریافت خواهد کرد.

به نوشته رویترز، سفارت آمریکا در بیروت پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن در طول ۱۰ سال گذشته، بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی در اختیار نیروهای مسلح لبنان گذاشته است.

ایالات متحده امیدوار است خشونت و افراطگرایی که در حدود شش سال اخیر در سوریه بوجود آمده به لبنان سرایت نکند، و در عین حال ارتش لبنان تنها نیروی مسلح رسمی برای دفاع از کشور باشد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در پاریس گفت، واشنگتن نیروهای ارتش را یگانه نیروی محافظ لبنان می‌شناسد و تاکید کرد جهت پاسداری از حاکمیت لبنان، ارتش آن کشور باید تقویت شود.

گروه شبه نظامی شیعه «حزب الله» دیگر نیروی مسلح قدرتمند در لبنان است که مورد حمایت ایران بوده و علاوه بر لبنان در دیگر کشورهای منطقه نیز، از جمله سوریه، به طور فعال حضور دارد.

ایالات متحده حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی می‌داند، و ایران را متهم می کند که با حمایت از این گروه شبه نظامی و دیگر گروه های تروریستی، ثبات خاور میانه را به خطر انداخته است.

صدای آمریکا