پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » وقتی یک نظامی روس به‌طور تحقیر آمیزی به اسد اجازه نداد که با ولادیمیر پوتین همراه شود/ تو عروسکی بیش نیستی!

وقتی یک نظامی روس به‌طور تحقیر آمیزی به اسد اجازه نداد که با ولادیمیر پوتین همراه شود/ تو عروسکی بیش نیستی!

یک ویدئوی مربوط به حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پایگاه الحمیمیم سوریه نشان می‌دهد که یک نظامی روس به‌طور تحقیر آمیزی با کشیدن بازوی بشار اسد، دیکتاتور سوریه مانع از همگام شدن او با پوتین می‌شود.

ولادیمیر پوتین در اولین سفر خود به سوریه، روز دوشنبه ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ به پایگاه هوایی الحمیمیم سوریه رفت. در این دیدار زمانی که اسد خواست با پوتین همراه شود، یک نظامی روس بازوی او را

کشید و اجازه نداد که با پوتین همقدم شود. گویا به وی میگوید تو در حد قدم زدن با پوتین

پس از این فرد نظامی روس، بازوی بشار اسد را در حضور همگان کشید، دیکتاتور سرخورده سوریه سر خود را به علامت موافقت تکان داد تا رئیس‌جمهوری روسیه به تنهایی در مراسم استقبال رسمی که از سوی نظامیان روس حاضر در سوریه انجام شد، حاضر شود.

اسد پس از این اتفاق با اشاره دست از فرد نظامی روسی پرسید که آیا باید اینجا بایستد؟ و نظامی روس نیز با این موضوع موافقت کرد و رئیس‌جمهوری روسیه به تنهایی در فرودگاه سوریه گام برداشت.

این برخورد فرد نظامی روس و ممانعت از تحرک یک رئیس‌جمهوری در خاک کشور خودش توسط یک نظامی بیگانه تا کنون سابقه نداشته است. و نشان دهنده این است که اسد عروسکی بیش نیست که حتی در خاک کشور خود بدون اجازه پوتین حق قدم برداشتن را ندارد.