پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » حملات گسترده هوایی ائتلاف عربی به مواضع حوثی‌های وابسته به حکومت ایران در نهم

حملات گسترده هوایی ائتلاف عربی به مواضع حوثی‌های وابسته به حکومت ایران در نهم

جنگنده‌های ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن، دوشنبه و سه‌شنبه ۱۱ و ۱۲ دسامبر، به شکل گسترده‌ای مواضع شبه‌نظامیان حوثی را در مدیریت نهم واقع در شمال شرق صنعا پایتخت یمن، بمباران کردند.

به گزارش العربیه، این حملات، مناطق تجمع و انبار مهمات شبه‌نظامیان را در نقیل بن غیلان و برخی دیگر مواضع مدیریت نهم را هدف قرار داد که تلفات جانی و مالی بر شبه‌نظامیان حوثی تحمیل کرد.

از سویی نیروهای ائتلاف عربی اعلام کردند که عزم خود را برای خارج کردن کنترل مناطق یمنی از تصرف شبه‌نظامیان حوثی، جزم کرده‌اند.

اما در صنعا، حوثی‌ها تدابیر امنیتی را تشدید کردند. منابع آگاه می‌گویند که ده‌ها تن از شبه‌نظامیان حوثی در ورودی‌های پایتخت و در منطقه الازرقین واقع در جاده ارتباطی میان صنعا و استان‌ها عمران، حجه و صعده، مستقر

شده‌اند.

اما در تحولات سیاسی، ریاض پایتخت سعودی، میزبان نشست‌های سازمان ملل متحد درباره یمن بود. گروهی از این سازمان بین‌المللی در ریاض با فرماندهای ائتلاف عربی و نمایندگانی از دولت یمن، تشکیل جلسه داد. در این

جلسه، بر سر ابزارهای تحقیق و بازرسی درباره اقدام‌های ائتلاف برای از میان بردن روزنامه‌های احتمالی در راهکار اتخاذ شده از سوی ائتلاف برای منع قاچاق اسلحه و موشک برای حوثی‌ها، بحث و تبادل نظر شد.