جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ولادیمیر پوتین برای چهارمین بار کاندیدای ریاست‌جمهوری روسیه می‌شود

ولادیمیر پوتین برای چهارمین بار کاندیدای ریاست‌جمهوری روسیه می‌شود

ولادیمیر پوتین که تا کنون ۳ بار ریاست‌جمهوری روسیه را بر عهده داشت، اعلام کرد برای چهارمین بار نیز کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی “روسیا الیوم” ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فعلی روسیه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ در این کشور کاندیدا می‌شود.

پوتین اولین بار در ۲۰۰۰ کاندیدای ریاست‌جمهوری روسیه شد و توانست به این مقام برسد. او در سال ۲۰۰۴ مجددا به عنوان رئیس‌جمهوری روسیه رسید و تا سال ۲۰۰۸ در این پست. از آنجا که امکان ۳ دوره ریاست‌جمهوری پشت سر هم وجود نداشت، در سال ۲۰۰۸ دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر وقت روسیه کاندیدای ریاست‌جمهوری شد و ولادیمیر پوتین را به سمت نخست‌وزیری برگزید. پوتین در سال ۲۰۱۲ مجددا کاندیدای ریاست‌جمهوری شد و جای خود را با دیمیتری مدودوف تبدیل کرد. این مدل حضور در قدرت به مدل “پوتینءمدودف” معروف شد.

پوتین مجموعا تا کنون ۴ هزار و ۹۵۳ روز ریاست جمهوری روسیه را بر عهده داشته و در این مدت ۱۸ هزار و ۹۴۴ سند روسی را امضاء کرده است. او تا کنون ۴ بار در صدر فهرست قدرتمندترین افراد جهان از نگاه مجله فوربس ایستاده و در قامت رئیس‌جمهور به بیش از ۷۰ کشور دنیا سفر کرد. ۱۳ سفر خارجی او نیز به دلایل مختلف لغو شد. او در داخل خاک روسیه نیز به ۵۱۱ سفر کاری رفت.

روسیا الیوم ادعا کرد که ۸۳ درصد مردم روسیه برای رای دادن به او اعلام آمادگی کرده‌اند و ۸۴ درصد مردم این کشور از عملکرد او به عنوان رئیس‌جمهور رضایت دارند.