پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » بریتانیا نقشه‌های تروریستی برای ترور نخست‌وزیر این کشور را فاش کرد
LONDON, ENGLAND - JULY 05: British Home Secretary Theresa May leaves number 10 Downing Street following a Cabinet meeting on July 5, 2016 in London, England. Conservative MPs will begin the process of deciding their next leader and therefore UK Prime Minister with the first round of voting today. (Photo by Jack Taylor/Getty Images)

بریتانیا نقشه‌های تروریستی برای ترور نخست‌وزیر این کشور را فاش کرد

اندرو پارکر، رئیس نهاد امنیت داخلی بریتانیا روز سه‌شنبه ۵ دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد پلیس بریتانیا دو مرد را که متهم به برنامه‌ریزی برای بمبگذاری دروازه‌های مقر حکومت بریتانیا و کشتن ترزا می‌ شد، دستگیر کرد.

رسانه‌های بریتانیا روز سه‌شنبه ۵ دسامبر به نقل از منابع آگاه اعلام کردند یک طرح تروریستی که بنا بود در آن ترور ترزا می، نخست‌وزیر این کشور با نارنجک و ضربات چاقو کشته شود، خنثی شد.

منابعی در پلیس بریتانیا اعلام کردند دو نفر را که برنامه‌ریزی کرده بودند به محل اقامت ترزا می نارنجک پرتاب کرده و با استفاده از شلوغی به وجود آمده وارد محل اقامت او در داونینگ استریت شده و می را با چاقو بکشند، دستگیر کرده است.

به گفته پلیس، نهاد امنیت داخلی از هفته‌ها پیش از این نقشه مطلع و این افراد را زیر نظر داشتند.

روزنامه ایندپندنت نیز خبر دستگیری دو مردی که برای کشتن ترزا می برنامه‌ریزی می‌کردند را اعلام کرد. به گزارش ایندپندنت این دو فرد هفته گذشته در لندن و بیرمنگهام به اتهام تلاش برای انجام اقدامات تروریستی دستگیر شدند و روز چهارشنبه ۶ دسامبر محاکمه خواهند شد.