جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » رکس تیلرسون:‌ نمی توانیم به اقدامات بی ثبات کننده تهران، جوابی ندهیم / منابع ما تایید کرده اند که حمله موشکی به عربستان کار ایران بوده!
(FILES) This file photo taken on June 02, 2015, shows Exxon Mobil Chairman and CEO Rex Tillerson addressing the World Gas Conference in Paris. Tillerson is US President-elect Donald Trump's top pick for secretary of state, US media reported on December 10, 2016, with NBC reporting that Tillerson has already been chosen. Tillerson, 64, is an oil executive with extensive experience in international negotiations and a business relationship with Russian President Vladimir Putin. / AFP PHOTO / ERIC PIERMONT

رکس تیلرسون:‌ نمی توانیم به اقدامات بی ثبات کننده تهران، جوابی ندهیم / منابع ما تایید کرده اند که حمله موشکی به عربستان کار ایران بوده!

وزیر خارجه امریکا: خود را ملزم به اجرای برجام می دانیم !
وزیر خارجه آمریکا که برای حضور در نشست وزرای خارجه پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در بلژیک حضور دارد، می گوید ایران، کره شمالی و داعش از محورهای اصلی گفتگو با مقامات اتحادیه اروپا است.

به گزارش «انتخاب»؛ رکس تیلرسون، که در بروکسل حضور دارد، روز سه شنبه ۱۴ آذر پس از دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره ایران گفت ایالات متحده خود را ملزم به اجرای برجام می داند اما نمی تواند به اقدامات بی ثبات کننده ایران، جوابی ندهد.

رکس تیلرسون در مورد گفتگوها درباره ایران هم گفت: «همان طور که مسئول سیاست خارجی ناتو اعلام کرد ما درباره معاهده برجام و لزوم تعهد کامل ایران به مفاد این تعهدنامه نیز صحبت کردیم. در عین حال باید توجه کرد که ایران رشته تحرکاتی در منطقه دارد که باعث بی‌ثباتی خاورمیانه می‌شود.»

وزیر خارجه ایالات متحده افزود: نمونه تحرکات ایران، برنامه موشکی ایران است، از جمله اخیرا مشخص شد موشکی که از سوی یمن به عربستان شلیک شده و منابع ما تایید کرده‌اند که این حمله کار ایران بوده و این کشور از طریق حوثی‌ها این موشک را پرتاب کرده است.

تیلرسون افزود: ایران اوضاع یمن را پیچیده کرده، همینطور ارسال اسلحه و جنگجو به سوریه و حمایت از گروه حزب الله از دیگر تحرکات ایران در منطقه است. این اعمال ایران نمی‌تواند بی‌توجه و بی‌پاسخ بماند.

 

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که برای حضور در نشست وزرای خارجه پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در بلژیک حضور دارد، روز سه‌شنبه ۱۴ آذر در یک کنفرانس خبری با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره رژیم ایران گفت ایالات متحده نمی‌تواند اقدامات بی‌ثبات کننده حکومت ایران را بی جواب بگذارد. این رژیم با سلسله تحرکاتی که در منطقه دارد، باعث بی‌ثباتی خاورمیانه شده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: نمونه تحرکات حکومت ایران، برنامه موشکی این رژیم و کمک به گروه‌های تروریستی است، به عنوان مثال اخیراً مشخص شد موشکی که از سوی یمن به عربستان شلیک شده کار رژیم ایران بوده و این رژیم از طریق حوثیها این موشک را پرتاب کرده است، و منابع ما آن را تأیید کرده‌اند.

رکس تیلرسون افزود: رژیم ایران اوضاع یمن را پیچیده کرده، هم‌چنین ارسال اسلحه و نیرو به سوریه و حمایت از گروه تروریستی حزب‌الله از دیگر تحرکات این رژیم در منطقه است.

آمریکا نمی تواند نسبت به این اعمال حکومت ایران بی‌توجه باشد و آنها را بی‌پاسخ بگذارد.