پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » اسرائیل پایگاه‌هایی در نزدیکی پایتخت سوریه را بمباران کرد

اسرائیل پایگاه‌هایی در نزدیکی پایتخت سوریه را بمباران کرد

جنگنده‌های ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه ۵ دسامبر برای دومین بار طی ۷۲ ساعت، منطقه‌ای حاوی انبارهای اسلحه نیروهای دولتی سوریه را در نزدیکی دمشق پایتخت این کشور بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این باره گفت: «حملات هوایی اسرائیل منطقه‌ای را بمباران کردند و در آن مرکز پژوهش‌های علملی و انبارهای اسلحه نیروهای دولتی و متحدانشان در جمرایا قرار دارد».

هنوز هدف دقیق این حمله هوایی مشخص نشده است.

از سویی رسانه‌های نظام سوریه اعلام کردند که «پدافند هوایی» با موشک‌هایی که یک پایگاه نظامی را هدف قرار داده بودند مقابله کرده و در این میان «سه موشک را در هوا منفجر کردند».

یک شاهد عینی هم در این باره به خبرگزاری رویترز گفت که صدای سه انفجار قوی از سوی منطقه جمرایا واقع در غرب دمشق شنیده شد. یک شاهد دیگر هم از برخاستن دود غلیظ از منطقه خبر داد.

سال ۲۰۱۳ هم اسرائیل دو بار مرکز پژوهش‌های علمی در منطقه جمرایا را بمباران کرده بود.

طی ۷۲ ساعت گذشته اسرائیل دو بار پایگاه‌هایی نظامی در نزدیکی دمشق را بمباران کرد. بامداد شنبه، موشک‌های اسرائیلی، پایگاه‌‎هایی نظامی در نزدیکی منطه الکسوه واقع در حومه جنوب غربی دمشق را هدف قرار دادند.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل بارها مواضع نیروهای دولتی و حزب‌الله لبنان در سوریه را بمباران کردند. چند بار هو مواضعی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق بمباران شد.