جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کِرم ریزیهای مَفسده انگیز نوظهور از جانب بوقچیهای سپاه پاسداران در سایت موسوم به مشرق نیوز!

کِرم ریزیهای مَفسده انگیز نوظهور از جانب بوقچیهای سپاه پاسداران در سایت موسوم به مشرق نیوز!

 مشرق نیوز  در مقاله ای زیر عنوانِ “ماجرای معامله حسن خمینی با احمدی‌نژاد و یارانش چیست”؟   مدعی شده که گزارش می‌دهد. این مقاله بی کم و کاست به شرح زیر است:

اسفند ۹۵ و در بحبوحه کارزار انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، یکی از حامیان سابق جریان احمدی‌نژادی؛ خبر از ساختمانی ۲۴ واحدی داد که توسط آستان امام خمینی (ره) در اختیار احمدی‌نژاد و تیم وی قرارگرفته است.

“عباس امیری فر”، مشاور نهاد ریاست جمهوری در دوران احمدی‌نژاد، در تاریخ دوازدهم اسفندماه سال گذشته درباره استفاده سیاسی جریان متبوعش از دفتر نشر امام خمینی ره گفت:

“دکتر احمدی‌نژاد با اینکه می‌داند بقایی صد درصد از طرف شورای محترم نگهبان رد صلاحیت می‌شود تمام‌قد پشت آن و حتی پشت‌صحنه با هدایت دکتر شیخ‌الاسلام و دکتر سید حسن موسوی و دکتر ذبیحی و جوانفکر را وادار کرده که بروند در ساختمانی که از سید حسن خمینی تحویل گرفته و متعلق به دفتر نشر آثار امام است واقع در خیابان شاهین شمالی، خ بهار، کوچه آسمان، در ستاد برای فردی که یقیناً و صد درصد رد صلاحیت می‌شود و نمی‌دانیم به چه انگیزه‌ای حمایت می‌کند، تعجب از سید حسن خمینی است که چرا این ساختمان متعلق به دفتر نشر امام را از اینها پس نمی‌گیرد؟!

این اظهارات امیری‌فر در حالی بیان شد که در ۱۳۹۴، اخباری مبنی بر خروج یاران احمدی‌نژاد از ساختمان مذکور منتشرشده بود:

“بر اساس ادعای یک منبع مطلع و نزدیک به جریان احمدی‌نژاد، ستاد مدیریتی دانشگاه ایرانیان از سال ۹۳ در ساختمانی در منطقه جنت‌آباد تهران که متعلق به آستان مقدس امام خمینی (س) است و در قالب قراردادی سه‌ساله تا سال ۹۶ به دانشگاه ایرانیان واگذار شد، استقراریافته بود.”

این منبع مدعی شده بود که مسئولان آستان امام خمینی از برگزاری همایش ” تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام خمینی‫ (س‫)” که ۸ مرداد (۱۳۹۴) در محل ساختمان فعلی دانشگاه ایرانیان (ساختمان جنت‌آباد) برگزار شد ناراحت شده و بلافاصله بعد از برگزاری این همایش، دستور داده‌اند که ساختمان دانشگاه ایرانیان، قبل از موعد مقرر تخلیه شود.

بنابراین، براساس اظهارات امیری فر، مشخص می‌شود ادعای تخلیه ساختمان جنت آباد در سال ۹۴ کذب بوده و یاران احمدی نژاد دست‌کم تا اوایل سال ۹۶ نیز در این ساختمان حضور داشته‌اند.

**نحوه واگذاری ساختمان جنت آباد به احمدی نژاد چگونه بوده است؟

پس‌ازاینکه نهاد ریاست‌جمهوری، ساختمان لادن را متعلق به وزارت دادگستری اعلام کرد و در نامه‌ای خواستار تخلیه این ساختمان شد، هیئت دولت سابق با تخلیه ساختمان لادن، فعالیت‌های خود را در ساختمانی در محله جنت‌آباد ، ادامه داد.[۳]

این ساختمان ۲۴ واحدی در جنت‌آباد، خیابان شاهین شمالی، خیابان بهار، کوچه آسمان به جهت استقرار تیم مدیریتی دانشگاه غیرقانونی ایرانیان از آستان امام خمینی (ره) در سال ۹۲ به مدت یک سال اجاره گردید.

طبق شواهد، حسن محسنی کرهرودی (از نیروهای تحت امر بقایی) به نمایندگی از دانشگاه ایرانیان، این ملک را در قالب یک قرارداد به مبلغ ماهیانه ۴۵ میلیون تومان از آستان امام خمینی (ره) اجاره می‌کند. مبلغی که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هیچ‌گاه پرداخت نشد.

اگرچه این قرارداد یک سال دیگر نیز تمدید می‌شود ولی برخلاف اینکه یاران احمدی‌نژاد مدعی شده بودند آستان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۴ این ساختمان را پس نگرفته و تا سال ۹۶؛ ساختمان جنت‌آباد به مدت ۴ سال از ۹۲ تا ۹۶ در اختیار تیم احمدی‌نژاد بوده است.

نمایی از ساختمان جنت آباد

حال باید پرسید که چرا و به چه دلیل سید حسن خمینی چنین قراردادی با تیم احمدی‌نژاد منعقد کرده است؟

آیا معامله‌ای بین سید حسن خمینی و احمدی‌نژاد وجود دارد؛ آیا این معامله با بودجه آستان حضرت امام (ره) ارتباطی دارد؟ چرا سید حسن خمینی تابه‌حال درباره این معامله و اجاره ساختمان جنت‌آباد به تیم احمدی‌نژاد، هیچ اشاره‌ای نکرده است؟