پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خطاب مردم به “ساکتین خیانتها” و”صامتین مال مردم خوریها”!

خطاب مردم به “ساکتین خیانتها” و”صامتین مال مردم خوریها”!

 

امروز مردم ایران مشاهده میکنند که چگونه شعله های غضبِ به اصطلاح “عالمانِِ بیعملِ” دیروز، علیه افشاگریهای دقیق دکترمحموداحمدی نژاد رئیس جمهوردولت نهم و دهم ازهرسو زبانه میکشد!

آنچه را که  امروز آقای دکتر محمود احمدی نژاد به اطلاع و آگاهی عموم مردم میرساند، شما چرا تاکنون بیان نمیکردید؟

اگر شما میدانستید و نمیگفتید ، از سر ترس یا از روی خیانت، همدست و همکاسه و همگام با مجرمان و قطّاع الطریق بودید!

اما اگر نمیگفتید، چون نمیدانستید و اطلاع نداشتید ، اکنون بکناری بنشینید و راه بازکنید تا او به گفتن ها و افشاگریهایش ادامه دهد و ناگفته ها را به اطلاع مردم برساند!

اکنون دیگر وقت سکوت شما است، چون او لب به افشای ناگفته هایی گشوده که در صندوق سینه کسانی که به زیر خاکهارفتند پنهان ماند…؟!

لزوم عذرخواهی حامیان دیروز احمدی نژاد از ملت
غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی در آرمان نوشت: حاشیه‌هایی که محمود احمدی‌نژاد و دوستانش در روز‌های اخیر ایجاد کرده‌اند، ابعاد وسیعی پیدا کرده است. بسیاری به دلایل آن می‌پردازند و برایشان قابل تصور نیست رئیس‌جمهور مطلوب آن روز‌های اصولگرایان امروز این‌چنین در برابرشان صف‌آرایی کرده است. از روز اولی که حضور احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی بروز و ظهور پیدا کرد، برای اکثر اصلاح‌طلبان و کسانی که دغدغه و درد ملت را دارند، واضح بود که او فردی پوپولیست و غوغاسالار است. در سمت مقابل، اما جریان اصولگرا با تمام امکانات عرصه ورود وی به مصادر قدرت را فراهم نمود که موجب ایجاد شرایطی غیرقابل توصیف برای کشور شد. از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی، نهادینه شدن برخی رفتار‌های غیراصولی و… پیامد‌های دوره احمدی‌نژاد بود که آثار آن هنوز هم گریبان کشور را گرفته است. در آن دوره منابع عظیم کشور با بی‌برنامگی و حرکت‌های غیراصولی بر باد داده شد که کارنامه ناشایست آن در اذهان باقی است. حداقل صداقت و سلامت سیاسی این است که جریان روی‌کارآورنده احمدی‌نژاد آن‌قدر شجاعت و شهامت سیاسی داشته باشد که از مردم ایران و مجموع دردمندان کشور که دچار چنین بلای عظیمی شدند، عذرخواهی کنند و مسئولیت اقدام خود را بپذیرند. سکوت امروز اصولگرایان در مقابل هنجارشکنی‌های احمدی‌نژاد و همراهانش باید شکسته شود و بپذیرند که موجب پدید آمدن این شرایط شدند تا اعتماد از دست رفته مردم نسبت به خودشان را بازیابند. عملکرد امروز احمدی‌نژاد و دوستانش در اذهان عمومی غیرمنتظره نبود و پیش از این نیز چنین رفتار‌هایی از آنان دیده شده بود، اما اکنون اصولگرایان باید موضعشان را شفاف و گذشته را جبران کنند. در این میان البته نباید فراموش کرد که بخش قابل‌توجهی از ادبیات گفتاری و رفتاری احمدی‌نژاد در گروهی از اصولگرایان نیز رسوخ کرده و درپاسخ به حرکات اخیر او، احمدی‌نژادیسم را در پاسخ‌ها شاهدیم. در روزگاری که اصولگرایان همراه و موافق جدی احمدی‌نژاد و تخریب چهره‌های اصیل انقلاب و یاران بنیانگذار انقلاب بودند، جریان اصلاحات یکصدا در مورد خطرات احمدی‌نژاد هشدار می‌داد، اما جریان مقابل سرخوش از شعار‌های عوامفریبانه و سرمست حذف رقیب بودند. بخش قابل توجهی از مشکلات امروز کشور معطوف به عدم شناخت و شعاری حرکت‌کردن اصولگرایان در آن دوره است. صاحبان اندیشه و همه آن‌هایی که دغدغه ملک و مملکت را داشتند، این خسارت عظیم را از روز اول گوشزد کردند، اما متاسفانه اعتنایی به آن نشد. امید است امروز در جهت جبران این اشتباهات و دست‌برداشتن از حرکت‌هایی که کشور را دچار این خسران عظیم کرد، اصولگرایان به‌طور صریح از ملت عذرخواهی کنند.ف» و «ص» فعال در بازار برنج با چهار فقره دریافت تسهیلات هستند.