چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » شبه‌نظامیان حوثی وابسته به حکومت ایران با هجوم به منزل وزیر کشور کنگره مردمی در صنعاء، سه تن از محافظان او را کشتند
Shiite rebels, known as Houthis, chant slogans during a demonstration against an arms embargo imposed by the U.N. Security Council on Houthi leaders, in Sanaa, Yemen, Thursday, April 16, 2015. Al-Qaida’s branch in Yemen seized Thursday control of a major airport and sea port and oil terminal in southern Yemen, consolidating their hold of the country’s largest province amid wider chaos that is pitting Shiite rebels against forces loyal to the country’s exiled president and a Saudi-led air campaign. (AP Photo/Hani Mohammed)

شبه‌نظامیان حوثی وابسته به حکومت ایران با هجوم به منزل وزیر کشور کنگره مردمی در صنعاء، سه تن از محافظان او را کشتند

در پی بالا گرفتن درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای حزب کنگره مردمی در صنعاء، افراد مسلح حوثی روز یکشنبه ۳ دسامبر ۲۰۱۷ به منزل وزیر کشور کنگره مردمی در صنعاء، پایتخت اشغال شده یمن حمله کرده و سه نفر از محافظان او را کشتند.

حوثی‌ها علاوه بر حمله به منزل وزیر کشور کنگره مردمی، امروز به ساختمان شبکه “الیمن الیوم” متعلق به علی عبدالله صالح، که سخنان او را پخش کرده بود، حمله کرده و پس از درگیری با نیروهای حفاظتی موجود، ساختمان را اشغال کردند.

رئیس‌جمهوری مخلوع یمن در سخنانی که روز شنبه ۲ دسامبر ۲۰۱۷ از این شبکه پخش شد، نیروهای مسلح یمن را به نافرمانی از دستورات حوثی‌ها و مردم یمن را به قیام علیه آنها دعوت کرد. او در این سخنرانی گفت که خواهان آغاز فصلی نو در روابط با کشورهای همسایه است.

یک منبع یمنی گفت که پیکارجویان حوثی پس از درگیری با تعدادی از نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن که وظیفه حفاظت از این ساختمان را داشتند، وارد ساختمان یمن الیوم شدند. در زمان حمله حوثی‌ها به این ساختمان ده‌ها خبرنگار و کارمند این شبکه تلویزیونی در این ساختمان حضور داشتند ولی آسیبی به کسی نرسید.