شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » دونالد ترامپ اخبار مربوط به کناره‌گیری تیلرسون از وزارت خارجه را تکذیب کرد

دونالد ترامپ اخبار مربوط به کناره‌گیری تیلرسون از وزارت خارجه را تکذیب کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه اخبار مربوط به درخواست کاخ سفید از رکس تیلرسون برای کناره گیری از مقام وزارت خارجه را رد کرد و گفت او در وزارت خارجه می ماند.

رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه از قول برخی مقام‌های دولتی آمریکا از طرح گفت‌وگوهایی در کاخ سفید برای جایگزینی آقای تیلرسون با مایک پامپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خبر دادند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد و خبرگزاری آسوشیتدپرس، احتمال این که سناتور جمهوریخواه تام کاتن جانشین پامپئو در سی‌آی‌ای شود، از دیگر گزینه‌ها بیشتر است.

پرزیدنت ترامپ در واکنش به این اخبار در یک پیام توئیتری نوشت، «رسانه ها گمانه زنی کرده اند که من رکس تیلرسون را برکنار کرده ام یا این که او به زودی (وزارت خارجه) را ترک می کند. اخبار جعلی!»

وی در ادامه نوشت، رکس تیلرسون «نمی رود و در حالی که با هم در برخی مسائل خاص اختلاف نظر داریم، اما به خوبی با یکدیگر کار می کنیم و آمریکا بار دیگر به شدت مورد احترام قرار گرفته است.»

رکس تیلرسون نیز پیشتر در صبح جمعه انتشار اخبار مربوط به کناره گیری خود از مقام وزارت خارجه و همینطور کناره گیری یکی از نزدیک‌ترین دستیاران خود در آن وزارتخانه را «خنده‌دار» خواند.

وبسایت نیویورک تایمز امروز در گزارشی نوشت، رکس تیلرسون پس از دیدار با نخست وزیر لیبی در واشنگتن در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این زمینه گفت «خنده‌دار» است، و بعد همین جمله را بار دیگر تکرار کرد.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفته بود، همانطور که پرزیدنت دونالد ترامپ گفته‌اند، رکس تیلرسون در مقام خود ماندنی است و «در حال حاضر اطلاعیه ای برای تغییر در پرسنل نداریم.»

دفتر سناتور تام کاتن نیز صرفا به اعلام این مطلب اکتفا کرد که او بر روی خدمت به مردم ایالت آرکانزاس که نمایندگی آنها را بر عهده دارد متمرکز است.