جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور!

در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور!

 

 

شمشیر کشی بر علیه آقای دکتر محمود احمدی نژاد در رسانه های چپ و راست!!!

***

تغییر سربازی و یارانه بیشتر؛ چپ‌های مجلس و شورای شهر وعده‌های انتخابات ۹۴ را فراموش کرده‌اند

«حسین کمالی» فعال اصلاح‌طلب و رئیس خانه احزاب ایران به تازگی طی اظهاراتی در کنگره یک حزب گفته است: در دو انتخابات اخیر مجلس و شورای شهر برنامه داریم و به مردم گفتیم اگر انتخاب شدیم این اهداف را در زمینه سیاست، اقتصاد و فرهنگ دنبال خواهیم کرد اما اکنون دو سال از مجلس شورای اسلامی گذشته و آنهایی که به وعده‌های ما رای دادند، منتظر محقق شدن آنها هستند.

به گزارش فارس، او افزوده است: همچنین در شورای شهر هم برنامه‌هایی را اعلام کردیم ولی اخباری که از درون مجموعه می‌رسد این است که در حال کار کردن هستند اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ای که اعلام کردیم کار نمی‌کنند.[۱]

*اعترافات کمالی درباره وضعیت کار کردن اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم تهران و در مجلس دهم شورای اسلامی البته یک سابقه جالب هم دارد و آن گفته‌های او در زمان پیشاانتخابات مجلس و شورای شهر در سال ۹۴ است.

گفته‌هایی که مشخص نیست این فعال اصلاح‌طلب چقدر تمایل به بازخوانی آنها داشته باشد…؟!

او در همان روزها با اشاره به برنامه‌های اصلاح‌طلبان در صورت پیروزی در این دو انتخابات گفته بود:

ما می‌گوییم مسئله اعتیاد، خودکشی و زندانیان برای ما مهم است و آنها را مورد توجه قرار می‌دهیم. مسئله سربازی برای ما مهم است. جوان‌ها بهترین سال‌های عمرشان تلف می‌کنند و باید مالیات عمر پرداخت کنند. این نیروها را می‌توانیم در بخش‌های دیگر فعال کنیم.

کمالی در یک مصاحبه دیگر نیز در همین رابطه اظهار کرده بود:

«ما در همه زمینه‌ها برای انتخابات مجلس برنامه داریم. به جامعه می‌گوییم که اگر می‌خواهید به ما رأی بدهید به برنامه‌هایمان رأی دهید. مقرری اشتغال برای همه، اصلاح ساختار اقتصاد، ارتش حرفه‌ای، تامین اجتماعی عمومی، مقرری بیکاری برای بیکاران، بیمه‌ی عمومی، تحصیلات رایگان در سطح عالی و…»[۲]

جالب آنکه همان فردی که این شعارهای پرطمطراق اما بعضا بی‌محتوا و بیربط به شورای شهر یا مجلس را بیان کرده است امروز در جایگاه مدعی نشسته و اینطور می‌گوید که مردم منتظر هستند و آقایان بر اساس برنامه‌ها عمل نمی‌کنند!

در همین راستا لازم به اشاره است که اصلاح‌طلبان در قبال دو انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم در سال ۹۴، دو شعار مهم دیگر را نیز مطرح می‌کردند که اولی «ارزانی بیشتر» و دومی «لمس وعده‌های برجام در صورت برد انتخاباتی چپ‌ها در مجلس و شورای شهر» بود.

آنها در قبال شورای شهر همچنین وعده‌های بزرگی مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افشای فسادهای بزرگ قالیباف! و تغییر تهران از جهنم به بهشت را نیز وعده داده بودند اما امروز گویا طبق برنامه کار نمی‌کنند!

بدیهیست که تأمل در این رفتارها سبب نگاه واقعی‌تر مردم به جریان اصلاحات خواهد شد.

گفتنیست، جریان سیاسی خاص اگرچه در ماجرای دو انتخابات شورای شهر پنجم و مجلس دهم، این حقیقت را به مردم نگفت که در هیچیک از این دو انتخابات پیروز حداکثری نبوده است اما هم‌اکنون به مصداق «آش نخورده و دهان سوخته»! مجبور است در قبال دو سال ژست پیروزی و اظهار بی‌مبنای آن؛ در قبال شعارهای پیشاانتخاباتی خود پاسخگو باشد.

اجباری که البته ستاد جریان خاص گویا ترجیح داده است از راهکار «انکار» برای آن استفاده کند!

***

کنایه تند مقام ستاد روحانی به مشاوران روحانی؛ فکر می‌کنند مردم به فرمایشات آنها نیاز دارند!

«جهانبخش خانجانی» فعال اصلاح‌طلب، عضو حزب کارگزاران و رئیس ستاد خبری و کمیته اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور روحانی در ایام انتخابات، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان امروز در کنایه به حسام‌الدین آشنا گفته است:

«آقای روحانی مشاوری دارد که هر از چند گاهی فرمایشی را منعکس کرده و خیال می‌کند که مردم نیاز به سخنان او دارند. اگر این سخنان استراتژی‌های رئیس‌جمهور باشد بسیار هم پسندیده است، اما می‌بینیم که در پس این مطالب چیزی نیست و تراوشات و طراحی‌های آن مشاور محترم است که ضمن احترام باید استراتژی داشته باشند.»[۳]

*ما دقیقا نمی‌دانیم منظور خانجانی آقای ابوطالبی است یا آقای آشنا؟! البته به نظر می‌رسد بیشتر حسام‌الدین آشنا در منظور خانجانی قرار داشته است.

با اینهمه اما باید دانست که رئیس‌جهور روحانی بلافاصله پس از انتخابات ۹۶ در معرض طلاق خودخوانده اصلاح‌طلبان قرار گرفته است و چپ‌ها از آنجا که می‌خواهند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ تمام گذشته مشترک خود با آقای روحانی را انکار کنند و مسئولیت عملکرد او را هم نپذیرند؛ این روزها به کوچکترین رفتارِ ولو مثبت دولت دوازدهم نیز اشکال می‌کنند و خود را از آن بری نشان می‌دهند.

جالب آنکه آنها حتی ائتلاف خود با رئیس‌جمهور روحانی و اینکه جزو مقام‌داران ستاد او بوده‌اند را هم آهسته آهسته تکذیب می‌کنند و مثلا بهزاد نبوی به تازگی از این گفته است که هیچ ائتلاف و حتی توافقی میان ما و روحانی نبوده است![۴]

این تقلّا برای عبور از رئیس‌جمهور روحانی و این فرار از شراکت در کارنامه دولت اعتدال در حالی است که اصلاح‌طلبان به دلیل حمایت‌های بی‌شائبه، بدون قید و حتی در موارد متملّقانه و برده مآبانه از رئیس‌جمهور روحانی حتی بیشتر از خود او باید پاسخگوی عملکرد ضعیف دولت و شکست برجام در مقابل مردم باشند.

چه اینکه افکار عمومی به روشنی به خاطر دارند که اصلاح‌طلبان می‌گفتند: ما فدائیان دولتیم، ما تضمین روحانی هستیم، ما و روحانی یکی هستیم، روحانی از ما هم بهتر بوده و باید دست روحانی و ظریف را ببوسیم.[۵]

طرفه آنکه ستاد جریان سیاسی خاص با علم به این گفته‌ها اما راه «انکار» را برگزیده است تا شاید که در نظر مردم بتواند خود را بیربط به آقای روحانی جلوه دهد…

***

«از کفش‌های جهانگیری تا نرده‌های روحانی»؛ آیا روحانی با نرده به مراسم روز دانشجو می‌رود؟

محمدرضا کوهستانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به حضور رئیس جمهور در برنامه ۱۶ آذر این دانشگاه گفته است: خرداد امسال بود که آقای روحانی با حمله به رقیب انتخاباتی خود می‌گفت اگر بعضی‌ها قدرت یابند در خیابان‌ها دیوار می‌کشند، ولی خود آنها امروز محوطه دانشگاه سیستان و بلوچستان را نرده کشی کرده‌اند و بین نرده‌ها را طوری پوشانده اند که حتی دانشجویان هم نتوانند شخص رئیس جمهور را در دانشگاه ببینند.

او می‌افزاید: اما ماجرا به همین دیوار کشی‌ها و نرده‌کشی‌ها ختم نمی‌شود و در انتخاب افراد برای سخنرانی در روز دانشجو هم مهندسی شده است و عده‌ای با ارفاق فقط به طور محدود حق حضور دارند. این تبعیض و دیوارکشی آنقدر بلند است که دیگر تشکل‌ها فقط حق حضور ۱۰ نفر را در مراسم ۱۶ آذر در تالار هزار نفری و مراسمی که برای دانشجویان است، دارند و مشخص نیست مابقی صندلی‌ها قرار است چگونه پر شوند.[۶]

*متأسفانه بحث گزینشی بودن دانشجویان حاضر در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور روحانی همواره مورد اشاره بوده اما گویا وقعی به آن گذاشته نمی‌شد.

این در حالیست که اگرچه در سالیانی شاهد بودیم که برخی دانشجویان، با شجاعت نقدهای خود را در مقابل آقای روحانی مطرح کردند و ایشان هم با گشاده‌رویی و ادب اما پاسخی ندادند! ولی به هر حال، این یک حقیقت است که فضای دانشجویی ایجاب می‌کند رئیس‌جمهور روحانی همانند رئیس دولت اصلاحات و یا رئیس‌جمهور سابق در مراسم روز دانشجو حضور یابد و به جز عناصر مسئله‌دار، اما اجازه ورود عمومیت داشته باشد و مسئولان دولتی کمتری هم در مراسم حضور داشته باشند.

در ماجرای «نرده کشی» مورد اشاره فعالان دانشجویی هم پر واضح آنکه حاشیه‌های کفش‌های آقای جهانگیری روی فرش‌های مردم کرمانشاه هنوز تمام نشده[۷] که انتقادات جدیدی در زمینه نرده کشی (اگر محقق شود) آنهم نه در پیاده‌روها که در نزد دانشجویان! به سمت دولت محترم گسیل خواهد شد.

این حذر کردن مقامات بلندپایه دولت اعتدال از مردم، یقینا تأثیرات خاصی در دو انتخابات پیش رو برای جریان دولت و البته حامیان او یعنی اصلاح‌طلبان خواهد داشت…