جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پیام تسلیت سید هاشم خواستار به مناسبت درگذشت طاهر احمد زاده: زنده باد مقاومت برای رسیدن خلق قهرمان ایران به آزادی

پیام تسلیت سید هاشم خواستار به مناسبت درگذشت طاهر احمد زاده: زنده باد مقاومت برای رسیدن خلق قهرمان ایران به آزادی

با کمال تأسف آقای طاهر احمدزاده اسوه مقاومت و از حامیان دکتر مصدق در سن ۹۶سالگی در مشهد چشم از جهان فرو بست. در همین ارتباط هاشم خواستار نماینده معلمان کشور در پیامی با یاد و خاطره او این واقعه را به مردم ایران تسلیت گفت

متن پیام تسلیت هاشم خواستار به شرح زیر است:

زنده باد مقاومت برای رسیدن خلق قهرمان ایران به آزادی

طاهر احمد زاده از حامیان دکتر مصدق که بعد ازکودتای ۲۸ مرداد ۳۲ در مشهد همراه با محمد تقی شریعتی و دکتر علی شریعتی و … به زندان افتاد، از کسانی بود که محکم همچون کوه در مقابل کودتا ایستاد.

احمد زاده یک رادیوی قاچاقی یک موج در زندان داشت که با گوش خود از رادیو بی بی سی شنید که دو فرزندش مسعود و مجید از پایه گذاران سازمان چریک های فدایی خلق توسط رژیم شاه اعدام شده اند. تمام همبندیهایش را دور خود جمع کرده و به آنها میگوید اگر ناراحت نشده و به من تبریک خواهید گفت، که یک خبر خوشی به شما بدهم؟ که همبندیهایش با تعجب قبول میکنند و احمد زاده خبر شهادت دو فرزندش را میدهد. مشهور است که دختر بزرگ طاهر احمد زاده به نام مستوره که پزشک است روز بعد با دسته گل به دیدن پدرش رفته و شهادت برادرانش را به پدر تبریک میگوید. هم اکنون مستوره که همسرش را جمهوری اسلامی اعدام کرد، در فرانسه در تبعید است و نمی تواند در تشییع جنازه ی ان پدر شرکت کند.

طاهر احمد زاده قبل از انقلاب بهمن ۵۷ همراه دیگر زندانیان از زندان شاه آزاد و بعد از انقلاب اولین استاندار خراسان میشود. همراه با استعفای بازرگان از نخست وزیری، احمد زاده نیز از استانداری استعفا میدهد. بعد از کودتای خرداد ۶۰ بار دیگر به زندان می افتد. بعد از آزادی تلاش میکند که از کشور خارج و به مجاهدین خلق به پیوندد که دستگیر شده و با شکنجه های بسیاری رو برو میشود. هنگام انتقال از زندان تهران به مشهد بازجویش که او را بسیار شکنجه و کابل زده بود پشیمان و مرتب گریه میکرده که او را ببخشد. فرزند سومش مجتبی احمد زاده که از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود، توسط جمهوری اسلامی اعدام میشود.

احمد زاده تا سن ۸۰ سالگی نزدیک ۱۵ سال در حکومت شاه وشیخ زندان بوده و در سن ۹۶ سالگی جان به جان آفرین تسلیم میکند .یاد و نامش جاودان و راهش پر ره رو باد. تسلیت به خانواده ی محترم ایشان و تمام رهروان آزادی.

سید هاشم خواستار نماینده ی معلمان ایران