جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » خوابهای پنبه دانه ای غریب‌آبادی: مقام گزارشگر ویژه سازمان ملل باید حذف شود!

خوابهای پنبه دانه ای غریب‌آبادی: مقام گزارشگر ویژه سازمان ملل باید حذف شود!

 خوابهای پنبه دانه ای اُشتروارانهء مزدور حقیر ضد بشری موسوم به کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه: هدف نظام قضایی جنایت پیشه و خیانتکار ایران، حذف گزارشگر ویژه سازمان ملل است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، با وقاحت باور نکردنی روز چهارشنبه هشتم آذرماه، در حمله‌ای مستقیم به مقام گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، اعلام کرد که هدف تهران، «حذف» این مقام است و همچنین دیگر هدف نظام  ایران  لغو کردن «قطعنامه‌های حقوق بشری بین‌المللی علیه رژیم ایران» میباشد.

به گزارش رادیوفردا از سال ۲۰۱۱ که سازمان ملل برای نخستین بار احمد شهید را به عنوان گزارشگر در امور حقوق بشر ایران تعیین کرد تاکنون تهران هرگز به یک گزارشگر حقوق بشری اجازه دیدار از کشور را نداده است.

گزارشگر فعلی سازمان ملل در امور ایران نیز عاصمه جهانگیر، حقوقدان اهل پاکستان، ‌است که از پاییز سال ۹۵ کار خود را آغاز کرد و تاکنون دست‌کم یک بار از سوی ایران به گرفتن رشوه و فساد متهم شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا در اسفند ۹۵ مدعی شد که عربستان سعودی از خانم جهانگیر دعوت کرده تا ‍«پنهانی» به این کشور سفر کند و با «دریافت ۲۰۰ هزار دلار، علیه ایران موضع‌گیری کند».

علاوه بر این، مقامات جمهوری اسلامی به‌ویژه در وزارت خارجه و قوه قضاییه بارها گزارش‌های حقوق بشری بین‌المللی را زیر سوال برده، آنها را جهت‌دار و «سیاسی» توصیف کرده و چنین نظر داده‌اند که محتوای این گزارش‌ها حقیقت ندارد.

از جمله بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز چهارم آبان گزارش تازه گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر و حقوق اقلیت‌های قومی و دینی در ایران را «مغرضانه» و فاقد «مشروعیت» خواند.

با این همه این اولین بار است که یک مقام جمهوری اسلامی از تلاش برای حذف این عنوان سخن می‌گوید.

معاون ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، به گزارش تسنیم، همچنین گفته است که ایران اصلا «نیازی به گزارشگر ویژه سازمان ملل ندارد».

این در حالی است که علاوه بر شورای حقوق بشر سازمان ملل که گزارشگر ویژه را تعیین می‌کند، چند سازمان حقوق بشری و مدافع حقوق کارگران و روزنامه‌نگاران سال‌ها به شکل پی‌در‌پی ایران را به نقض سیستماتیک حقوق افراد متهم کرده‌اند.

به تأکید سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران یکی از پنج زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان است.

ایران و چین در صدر فهرست کشورهای جهان در زمینه تعداد اعدام‌ها هستند و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و تشکل‌های فرادولتی، بارها در مورد شمار بالای اعدام در ایران هشدار داده و از آن انتقاد کرده‌اند.

کاظم غریب‌آبادی روز چهارشنبه همچنین اتحادیه اروپا را متهم کرد که از حقوق بشر به عنوان ابزاری «سیاسی» برای «اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی» استفاده می‌کند.

او در ادامه برای اتحادیه اروپا شرط گذاشت که گفت‌وگو درباره حقوق بشر با کشورهای اروپایی «منوط به حمایت اتحادیه اروپا از مواضع حقوق بشری ایران» است.

در زمینه حقوق بشر، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه همواره از بزرگ‌ترین منتقدان جمهوری اسلامی بوده و بارها در بیانیه‌هایی به وضعیت حقوق بشر اعتراض کرده‌اند.