جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ترزا می، وارد ریاض شد و با ملک سلمان، پادشاه عربستان، و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

ترزا می، وارد ریاض شد و با ملک سلمان، پادشاه عربستان، و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان، روز چهارشنبه هشتم آذر وارد ریاض شد و با ملک سلمان، پادشاه عربستان، و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری دولتی عربستان گزارش داد ترزامی و ملک سلمان در خصوص مسایل منطقه گفتگو کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: انتظار می‌رود ترزامی در این سفر از محمد بن سلمان درخواست کند که اجازه دهد از بندر حدیده برای ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به مردم یمن استفاده شود. بندر حدیده که تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران قرار دارد، یکی از بندرهای محاصره شده‌ای است که کانال اصلی کمک‌رسانی سازمان ملل به یمن بوده است.

نخست وزیر انگلستان روز سه‌شنبه گفته بود: خیلی واضح و روشن خواستار آن هستیم که کمکهای انسان‌دوستانه و محموله‌های تجاری به‌طور کامل به بندر حدیده دسترسی داشته باشند. این مساله‌ای است که در جریان سفر به عربستان مطرح خواهم کرد.

به دنبال شلیک موشک توسط شبه‌نظامیان حوثی به ریاض، عربستان در چهارم نوامبر (۱۳آبان) سال جاری دستور بستن راههای ارتباطی فرودگاهها و بنادر یمن را صادر کرد.

لازم به یادآوری است ترزا می روز چهارشنبه، بعد از یک سفر غیرمنتظره به بغداد وارد عربستان شد و امروز پنجشنبه برای ملاقات با ملک عبدالله پادشاه اردن و نخست‌وزیر این کشور از اردن دیدار خواهد کرد.