شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مربی مرد تیم کبدی دختران تایلند روسری پوشید تا بتواند وارد سالن مسابقات شود

مربی مرد تیم کبدی دختران تایلند روسری پوشید تا بتواند وارد سالن مسابقات شود

گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ایران حاکی از آن است که در بازی‌های کَبِدی قهرمانی زنان آسیا در گرگان که سه‌شنبه ۲۸ نوامبر برگزار شد، سرمربی تیم ملی دختران تایلند “سامپراچ فونچو” که مرد بود، با هماهنگی حراست تربیت بدنی روسری به سر کرده تا بتواند وارد سالن ورزشی ویژه بانوان شود.

این رویداد بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران یافت و برخی از رسانه‌ها از آن با عنوان «رسوایی» یاد کردند.

 

پس از واکنش‌های فراوان، محمدرضا مقصودلو رییس فدراسیون کَبِدی ایران صبح چهارشنبه ۱۹ نوامبر به خبرگزاری ایسنا گفت: «مگر مربی تایلندی مقنعه سر دارد! یک عکاس به آن مرد تایلندی روسری می‌دهد تا به داخل سالن برود و سر کند و از او عکس بگیرد. این ماجرا شیطنت بود و با این کار می‌خواستند این بازی‌ها را زیر سؤال ببرند».

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا در گزارش خود که در آن به گفته‌های تماشاگران رقابت‌ها نیز استناد کرده، تاکید می‌کند که «حراست بر سر سر مربی مرد تیم دختران تایلند روسری کرد و بعد به او اجازه داد وارد سالن شود».

کَبَدی یا زو یک بازی و ورزش است که در ایران و هند و پاکستان رواج دارد. سال 2002 برای نخستین بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد.

این بازی در گیلان “شیرین دودو”، در آذربايجان “شيرين زو”، در خراسان، گلستان و مازندران و گلپایگان “زو”، در میان عرب‌های اهواز به “اشطی طی” و در سیستان کبدی نامیده می‌شود.