جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسخ ذیحساب و مدیرکل امور مالی وقت نهاد ریاست جمهوری به تکذیب آقایان رئیسی و مصباحی مقدم به همراه اسناد مالی اهداء سکه

پاسخ ذیحساب و مدیرکل امور مالی وقت نهاد ریاست جمهوری به تکذیب آقایان رئیسی و مصباحی مقدم به همراه اسناد مالی اهداء سکه

در مورد واکنش و تکذیب آقایان مصباحی مقدم (نماینده سابق مجلس) و دفتر رئیسی (معاون اول سابق قوه قضائیه) به اهداء سکه به این عزیزان توسط اداره کل امور مالی نهاد ریاست جمهوری، لازم به ذکر است چون دفتر آقای رئیسی تحویل گیرنده سکه‌های مزبور نبوده‌اند لذا در جریان ماوقع نیستند، فلذا توضیحات ذیل اعلام می‌گردد:

در سال ۱۳۹۱ سلسله جلساتی هر دوشنبه شب‌ها در ریاست جمهوری جهت بررسی تحریمهای اقتصادی با حضور مسئولین و نمایندگان سه قوه، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و فرماندهان نظامی تشکیل می‌شد.

در تعدادی از جلسات به مناسبت‌ها نظير عید غدیر مقرر شد به پاس حضور و قدردانی از خدمات اعضای جلسه به ايشان سکه اهدا شود که سکه‌های مذکور توسط کارپرداز اداره کل امورمالی نهاد ریاست جمهوری به مکان جلسه در ساختمان سفید آورده شد و در حضور رئیس‌جمهور وقت و تعدادی از وزرای حاضر در جلسه به بزرگواران تحویل گردید و به جهت جایگاه و رعایت شئونات آنها با رعایت مقررات خارج از شمول و بر اساس قاعده مورد قبول مراجع نظارتي ، از آنها رسید أخذ نگردید.

این موضوع همان زمان در سوابق مالی و دفتر ثبت آمار تعدادي سكه‌ها با ذکر تاریخ، تعداد و اسامی گیرندگان به ثبت رسید و مطابق مقررات مربوطه، صورتمجلس تحویل توسط کارپرداز و معاون اداره کل امورمالی (بعنوان مسئول قانونی کار) تنظیم و با گواهی اینجانب بعنوان ذیحساب و مدیرکل امورمالی، معاون پشتیبانی و تحول اداری، معاون اجرائی و سرپرست نهاد و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور به هزینه گرفته شد.

البته آقايان محترم توجه دارند كه صرفاً به دادن تعدادی سكه آن‌هم بابت تقدیر از خدمات آنان اشاره شده و ادعائی مبنی بر اهداء ده‌ها، صدها یا هزاران سكه (که قطعاً نیازمند اخذ رسید می‌باشد) صورت نگرفته است.

لذا دريافت اين تعداد سكه نه فقط نافی اعتبار و منزلت اجتماعي حضرات نيست بلكه بر خصلت انصاف و جوانمردی آقایان مهر تاييد می‌زند. صد البته به این عزیزان حق می‌دهم كه بر اثر گذشت زمان، مشغله کاری و شرکت در جلسات متعدد، شرايط سنی و همچنين كم اهميت بودن موضوع، نسبت به آن، دچار فراموشی شده باشند لذا تصوير يكی از صورت‌مجلس‌های اهدایی بعنوان نمونه ارائه می‌شود.