پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دبیرکل اتحادیه کارفرمایان پتروشیمی: بانکهای بین‌المللی با ما هیچ همکاری ندارند، مانند زمان تحریم پولها از طریق دبی وارد می‌شود

دبیرکل اتحادیه کارفرمایان پتروشیمی: بانکهای بین‌المللی با ما هیچ همکاری ندارند، مانند زمان تحریم پولها از طریق دبی وارد می‌شود

دبیرکل اتحادیه کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به عدم همکاری بانکهای بین‌المللی در نقل و انتقالات وجوه حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، با وجود اجرای برجام گفت: دقیقاً مانند زمان تحریم پولها از طریق دبی وارد می‌شود.

احمد مهدوی ابهری که روز دوشنبه 6آذر با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس مصاحبه می‌کرد افزود: «متأسفانه بعد از اجرای برجام انتظار داشتیم نقل و انتقالات مالی راحت‌تر صورت گیرد اما می‌بینیم هم‌اکنون مشکلات ما پابرجاست و مانند شرایط تحریم پول خود را از مشتریان خود دریافت می‌کنیم».

وی افزود:‌ «در حال حاضر بانکهای بین‌المللی با ما هیچ همکاری ندارند و برای ما ال‌سی باز نمی‌کنند، دقیقاً مانند زمان تحریم مجبور هستیم با روش‌های غیرمتعارف پول خود را به کشور وارد کنیم. هنوز مشکلات ما با کشور چین برطرف نشده و این کشور مشکلاتی را برای نقل و انتقالات مالی ایجاد کرده است.

ما هم‌اکنون ارز خود را از طریق دوبی وارد کشور می‌کنیم اما توقع داشتیم که پس از برجام این مشکلات رفع شده و بتوانیم مستقیم با چینی‌ها کار کنیم».

دبیرکل اتحادیه کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به این‌که ممکن است یکی از علل این موارد موضوع پروتکلFATF (سازمان نظارت جهانی بر پولشویی) باشد و چینی‌ها می‌ترسند که با ایرانی‌ها همکاری کنند و حتی در موضوع مبدأ واردات نیز مواردی وجود دارد که باید این موارد نیز برطرف شود، : اما صریح اعلام می‌کنم که مشکلات ما با کشور چین است و چون این کشور بزرگ‌ترین خریدار محصولات پتروشیمی است پیدا کردن بازار جایگزین به‌زودی امکانپذیر نیست.

دبیرکل اتحادیه کارفرمایان پتروشیمی در پایان گفت: بر اساس برجام نباید مشکلات نقل و انتقالات مالی وجود داشته باشد اما می‌بینیم که هنوز کشورهای اروپایی و آسیایی از ایران هراس دارند و نمی‌توانند آزادانه با ما مبادلات مالی داشته باشند.