پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دستگیری هشت از نفر هموطنان در غرب کشور، به‌دلیل افشاگری پیرامون وضعیت زلزله‌زدگان و بی‌عملی مسئولان امر

دستگیری هشت از نفر هموطنان در غرب کشور، به‌دلیل افشاگری پیرامون وضعیت زلزله‌زدگان و بی‌عملی مسئولان امر

نیروهای امنیتی در غرب کشور هشت تن از هموطنان را به جرم افشاگری پیرامون وضعیت زلزله‌زدگان و بی‌عملی مسئولان امر در نظام ولایت فقیه دستگیر کردند.

بر اساس همین گزارش ارژنگ زرگوش خبرنگار یک هفته‌نامه استانی به جرم انتشار یک ویدیو از وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه و بی‌عملی مسئولان در تاریخ ۲آذر ۹۶ در روستای «گاومیش‌چران» از توابع شهرستان گیلان غرب توسط مأموران اطلاعات دستگیر شد.

این خبرنگار در ویدیو ارائه شده گفته بود ”مسئولان هیچ خدمتی به مردم نمی‌کنند و آنها خائن به مملکت هستند و مردم خواهان سرنگونی آنها می‌باشند“.

از سویی دیگر چهار شهروند در سردشت به نام‌های «رحمان مدنی»، «ادریس محمودی»، «جوانرو قادری» و «سلام گلنواز» به اتهام تبلیغ علیه نظام و افشاگری بی‌عملی کارگزاران نظام در قبال فاجعه زلزله دستگیر شدند.

در همین حال در روز یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ آبان نیز دو هموطن دیگر به نامهای «مجید حسنیانی» در روستای میرآباد بوکان و «قاسم زرگرزاده» در کرمانشاه به همین دلیل دستگیر و روانه زندان شدند.

«شهرام فرهادی» نیز در تاریخ ۲۵ آبان ۹۶ هنگام بارگیری کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه در سنندج دستگیر شد.