جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پس از «برنامه نفت در برابر غذا»، حال شاهد قرارداد «نفت در برابر شتر» در جمهوری اسلامی هستیم!

پس از «برنامه نفت در برابر غذا»، حال شاهد قرارداد «نفت در برابر شتر» در جمهوری اسلامی هستیم!

 به گزارش شبتاب نیوز، به علت مشکلات بانکی و سویفت، مابه ازای پول نفت حراجی توسط نظام ایران، آلمان و انگلستان و ایتالیا به موازاتِ چین، کره جنوبی، ترکیه، پاکستان، امارات و افغانستان به ایران شتر صادر میکنند!

بر اساس آمار گمرک، از شهریورماه امسال،  ایتالیا، انگلستان و آلمان نیز علاوه بر  چین، کره جنوبی، ترکیه، پاکستان، امارات و افغانستانبه ایران، شتر صادر میکنند.

بر اساس تحلیل ارائه شده توسط سایت موسوم به “مشرق نیوز” شاید بتوان واردات شتر از این سه کشور اروپایی را یکی از ثمرات برجام دانست.

بر اساس آمار گمرک، در شهریورماه امسال، فهرست واردات عجیب و غریب کشورمان کامل شد چرا که ایتالیا، انگلستان و آلمان توانستند به ایران، شتر صادر کنند.

مطابق آمارهای رسمی، محموله شتر وارداتی از انگلستان در شهریورماه ۱۳۹۷ به وزن ۲۵۴۳۰  کیلوگرم و ارزش ۴۱۹۶۰ دلار بوده است.محموله شتر وارداتی از ایتالیا هم به وزن ۶۹۱۰ کیلوگرم و ارزش ۱۱۴۰۲ دلار و محموله شتر وارداتی از آلمان به وزن ۲۴۱۹۰ کیلوگرم و ارزش ۳۹۹۱۴ دلار بوده است.علاوه بر این سه کشور اروپایی، ایران در سال جاری از چین، کره جنوبی، ترکیه، پاکستان، امارات و افغانستان هم شتر وارد کرده است.

اکنون استادان خبره اقتصادی دربارابر این معما قرار گرفته اند که از آنجا که کشورهای اروپایی به علت اقلیم سرد خود، محل زندگی شتر نیستند، مشخص نیست محموله‌های شتر وارداتی از این کشورها در سال جاری چطور صورت گرفته است!!