پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نظر رهبرنظام ولایت فقیه در باره سریال موسوم به “مردان آنجلس” ساخته فرج الله سلحشور!

نظر رهبرنظام ولایت فقیه در باره سریال موسوم به “مردان آنجلس” ساخته فرج الله سلحشور!

به گزارش شبتاب نیوز، علی خامنه ای رهبر نظام ولایت فقیه حاکم بر ایران علاقه بسیار زیادی به گذراندن اوقات مهمی از ساعات شبانروز خود و دستیاران نزدیکش دربرابر تلویزیون و مشاهده برنامه ها و سریالهای متنوع و گوناگون تلویزیونی تولید داخل یا خارج – بویژه سریالهای هالیودی- دارد.

علی خامنه ای در همین زمینه خاطره ای را نیز بازگو میکند که درباره سریالی موسوم به “مردان انجلس” است.

“مردان آنجلس” یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرج‌الله سلحشور، تولید سال ۱۳۷۵ شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.پخش این مجموعه تلویزیونی در مصردر سال ۱۳۹۲  به عنوان نخستین سریال ایرانی پخش شده از کانال رسمی این کشور مخالفت‌هایی را از سوی سلفی‌ها که این عمل را تلاشی برای ترابرد فرهنگ شیعی می‌شمردند در پی داشت

به گزارش مشرق- علی خامنه ای در سال ۱۳۷۷ و در دیدار با فرج الله سلحشور کارگردان و سایر دست‌اندرکاران مجموعه تلویزیونی موسوم به ” مردان آنجلس”، گفت:

ماه رمضان بود، فکر کردم برای اینها چه مطلبی را مطرح کنم که خوب باشد. به مناسبت حال خودم گفتم که سورۀ کهف را برایشان تفسیر می‌کنم. برای این کار، من به تفاسیر مختلف و به تاریخ مراجعه می‌کردم و در آن جلسه -که جلسه‌ی خیلی پُرشور و خوبی هم بود- این ماجرا را در شبهای ماه رمضان پشت سر هم بیان می‌کردم.پس از این قضیه هم بارها داستان اصحاب کهف را گفته‌ام و شنیده‌ام و خوانده‌ام؛ اما حقیقت قضیه این است که قصۀ اصحاب کهف را از شما یاد گرفتم! آن شبی که شما آن صحنۀ بسیار زیبا و قوی و پیچیده و عالی را اجرا کردید، من فهمیدم که «اذ قاموا ربّنا ربّ السّموات و الأرض» یعنی چه! آن شب من این را به چشم خودم دیدم. شما حقیقتاً یک داستان قرآنی را زنده و مجسم کردید و آن را در مقابل چشم بینندگان قرار دادید؛ این کارِ خیلی بزرگی است.