سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مهندس رحیم مشایی: ایستادن در برابر این دستگاه قضایی « ظالم و منحرف» افتخار است

مهندس رحیم مشایی: ایستادن در برابر این دستگاه قضایی « ظالم و منحرف» افتخار است

مهندس اسفندیار رحیم مشایی،رئیس دفتر دکتر محمود احمدی نژاد، در جدیدترین سخنان خود قوه قضائیه را «ظالم و منحرف»خواند و ضمن دعوت مقامات این قوه به مناظره گفت که شما«جرات و جسارت» این اقدام را ندارید.

امروز شنبه،۴ آذر،فیلمی از سخنان آقای مشایی درباره اتهاماتش منتشر شده است. این فیلم پیش از این ضبط و روز شنبه منتشر شده است.

دراین فیلم آقای رحیم مشایی اعلام کرد که اتهامات مطرح شده علیه او،باعث «تمسخر» قوه قضائیه در نگاه مردم شده است.

وی سخنان خود درباره کوروش و همچنین سخنان محمود احمدی نژاد درباره «پشت پرده» حمله به سفارت بریتانیا را دلیل«ناراحت شدن» مقامات قوه قضائیه و احضار خود دانست.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، روز سه‌شنبه ۱۶ آبان، ضمن طرح ادعای «ارتباط یکی از نمایندگان مجلس هشتم با یک افسر اطلاعاتی بریتانیا» خواستار برخورد قوه قضائیه با مقام‌هایی شده بود که آنها را «مسببان داخلی تحریم‌ها» خواند.

آقای مشایی در این فیلم تاکید کرد که تصور«کوتاه آمدن» دکتر محمود احمدی نژاد، او و آقای بقایی «یک خیال باطل» است.

مهندس مشایی در بخشی از این فیلم گفت؛ به شما پیشنهاد میکنم که اگر میخواهید اعدام کنید بهترین مکان خیابان پاستور و برای شلاق میدان انقلاب است، من با عشق پای جوخه اعدام می ایستم، و با لبخند شلاقهای شما را تحمل می کنم، نمی دانید دردل مردم چه میگذرد و به همین دلیل هم هست که جسور شده اید!

وی مقامات قوه قضائیه را خطاب قرار داد و گفت که «نظام مال ماست،شما آن پشت قایم شدید،شما را بیرون می کشیم،ملت شما را از این سوراخها بیرون می آورند.فکرنکنید که می توانید این مسیر راادامه دهید».

رئیس دفتر سابق رئیس جمهور ایران با اشاره به تشکیل پرونده علیه حمید بقایی به دلیل سخنانش علیه مقامات قوه قضائیه گفت که «ما از شما انتقاد می کنیم، به تبلیغ علیه نظام متهم می شویم، خجالت خوب چیزی است،کی می خواهید بیدار شوید».

مهندس مشایی گفت :«باز هم می گوئید این توهین است.پس مردم وقتی می خواستند شاه را بیرون کنند،باید چه می گفتند،باید می گفتند،تشریف ببرید شاه».

وی تاکید کرد که قوه قضائیه در پرونده حمید بقایی«تماما رفوزه است و امتحان بدی داده است».

آقای مشایی همچنین گفت که شکایت حمید بقایی از دادستان تهران و سخنگوی قوه قضائیه به دادسرای انتظامی قضات، حتی تحویل گرفته نشده و ثبت نشده است.

آقای مشایی دراین فیلم اعلام کرد که اتهامات مطرح شده علیه او «سیاسی» است و اتهام «تصرف غیرقانونی در اموال دولتی» برای کمرنگ شدن این اتهامهای «سیاسی» مطرح شده است.

وی از مقامات قوه قضائیه خواست که در یک مناظره با نزدیکان اقای احمدی نژاد در میدان انقلاب حاضر شوند و خطاب به آنان گفت که شما«جرات و جسارت» این اقدام را ندارید.

آقای مشایی گفت:«باز هم می گوئید این توهین است.پس مردم وقتی می خواستند شاه را بیرون کنند،باید چه می گفتند،باید می گفتند،تشریف ببرید شاه».

روز جمعه نیز فیلمی از سخنان آقای مشایی منتشر شده بود.وی دراین فیلم با اشاره به احضار خود می گوید که« ایستادن در برابر این دستگاه قضایی ظالم منحرف افتخار است».

آقای مشایی همچنین اعلام کرد که پیش از این در فیلمی که هنوز منتشر نشده، گفته که در صورت بازداشت، اگر نوشته، فیلم و یا صدایی از او منتشر شود، اعتباری ندارد.

حمید بقایی معاون پیشین رییس جمهورایران، نیز در ویدیویی با انتقاد از قوه قضاییه مقامات آن را «ظالمان آشکار» خطاب کرده است.