پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نایب رئیس اول مجلس ایران، تصریحاً به فروپاشیدگی در ارکان مدیریت کلان نظام اعتراف کردو گفت: همه مسئولان در کشور با یکدیگر اختلاف دارند.

نایب رئیس اول مجلس ایران، تصریحاً به فروپاشیدگی در ارکان مدیریت کلان نظام اعتراف کردو گفت: همه مسئولان در کشور با یکدیگر اختلاف دارند.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران دریک پیشنهاد پدرانه – که صدالبته گوش شنوایی هم ندارد- معتقد است که “برای اصلاح مملکت”، باید اختلافات را کنار گذاشت

نایب رئیس اول مجلس ایران، پزشکیان، در مصاحبه با خانه ملت، خبرگزاری مجلس ایران، – ضمن اشاره به این نکته که از نظر او رفع حصر و باز شدن برخی گره‌ها، قدرت اجتماعی را افزایش خواهد داد- گفت: شورای امنیت و علما که این روند (حصر) را مدیریت می‌کنند باید طبق مفاهیم دینی گره‌ها را از دل‌ها باز کنند. با وجود این اختلافات هیچکس نمی‌تواند بگوید من بی‌تقصیرم. یک فرد هر چقدر هم که لیاقت داشته باشد اگر حرفی که فلان کس می‌پسندد را نگوید نمی‌تواند رشد کند. چه کسی گفته از فلان قومیت نباید وزیر انتخاب کرد یا از فلان جناح نباید استاندار انتخاب کرد؟ این عدالت نیست.ما پشت به هم، قطع رابطه کرده‌ایم و دعوا می‌کنیم، هر روز هم این دعواها را تشدید می‌کنیم و به هم فحش می‌دهیم. من معتقدم این اختلافات به نفع انقلاب نیست و به نفع آمریکا است. “برای اصلاح مملکت”، باید اختلافات را کنار گذاشت. گفتن برخی صحبت‌ها خوب نیست؛ به عنوان مثال همین بانک‌ها که پول مردم را خوردند در همین نظام جمهوری اسلامی رشد کردند؛ همه ما مسئول بودیم و همه باید در این زمینه “جوابگو” باشیم. ما مقصر بودیم که خوب نظارت نکردیم، بانک مرکزی مقصر بود که خوب کنترل نکرد و قوه قضاییه مقصر بود که خوب اجرا نکرده؛ همه ما به نوعی مقصر هستیم، حالا برای اینکه خود را انقلابی جلوه دهیم بیاییم همه تقصیرات را گردن یک نفر بیندازیم (مقصود “سیف” رئیس بانک مرکزی است) درست نیست، مگر می‌شود این همه مشکلات را کسی ندیده باشد و فقط یک نفر مقصر باشد؟”