سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سعد الحریری از قلب بیروت: با شما می‌مانم تا عربیت لبنان را حفظ کنیم

سعد الحریری از قلب بیروت: با شما می‌مانم تا عربیت لبنان را حفظ کنیم

سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان روز چهارشنبه ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ خطاب به تعداد پرشماری از شهروندان لبنانی که در مقابل منزلش در بیروت جمع شده‌ بودند، گفت که با آنها می‌ماند تا عربیت و ثبات لبنان را حفظ کند.
الحریری با تشکر از مردمی که در مقابل منزل او تجمع کرده بودند گفت: «اهمیت مراقبت از کشورمان و امنیتش را درک کردید.»
او همچنین بر استمرار و ادامه راه دفاع از لبنان، ثبات و عربیت این کشور تاکید کرد و افزود: «با شما می‌مانم تا خط دفاع لبنان، ثبات و عربیت این کشور باشیم.»
نخست‌وزیر لبنان در سخنانش بر شعار “لبنان أولاً” (نخست لبنان) نیز تاکید مجدد کرد.
او گفت: «از همه جای لبنان برای خوشامدگویی به من آمده‌اید. من به شما می‌گویم خدا را به خاطر لبنان و لبنانی‌ها سپاس می‌گویم.»
سعد الحریری در ادامه افزود: «دیدار با دوستان و عزیزان و خانواده واقعی، تجلی لحظه وفاداری است و شما به دنیا درس وفاداری می‌دهید. این لحظه که با شما هستم لحظه راستی و حقیقت است، این لحظات برای تاریخ و جغرافیا و برای آنان که چشمانی برای دیدن دارند و گوش‌هایی برای شنیدن دارند، است. این لحظه قلب سعد رفیق الحریری است که در میان شما و برای شما ایستاده است. برای آنکه همه چیز را در یک کلمه خلاصه کنم، [می‌گویم] متشکرم، متشکرم، متشکرم.»
سعد الحریری ساعاتی قبل از این سخنرانی، پس از دیدار با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در قصر بعبدا، اعلام کرد در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهوری لبنان، استعفای خود از مقام نخست‌وزیری را پس گرفته است.
نخست وزیر لبنان، روز چهارم نوامبر هنگامی که در سعودی بود از مقام نخست وزیری لبنان استعفا داد. وی گفت که استعفای خود را در اعتراض به سیاست حزب الله و دخالت بیش از حد حکومت ایران در امور داخلی لبنان داده است.