پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عادل الجبیر: پادشاهی سعودی در قبال تجاوزات حکومت ایران دست بسته نخواهد ماند

عادل الجبیر: پادشاهی سعودی در قبال تجاوزات حکومت ایران دست بسته نخواهد ماند

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه سعودی گفت که حکومت ایران همچنان به نقض امنیت ملی جهان عرب ادامه می دهد و ریاض دست بسته نخواهد ماند”.

الجبیر در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره گفت: “امروز ما ملزم هستیم با سیاست های حکومت ایران مقابله کنیم تا امنیت ملی ما حفظ شود.”
وى افزود: حکومت ایران در منطقه مزدورانى وابسته به خود مانند شبه نظاميان حوثی و حزب الله را ایجاد کرده و اين امر همه اصول بین المللی را به طور کامل نقض کرده است.
وزير خارجه سعودى با اشاره به اينکه موشک های ایران حتى به اماكن مقدس اسلامی در مکه احترام نگذاشته، تأکید كرد “پادشاهى سعودی در قبال تجاوزهاى حکومت ايران دست بسته نخواهد ماند”.
الجبیر گفت، موشکی که ریاض را هدف قرار داد، نشانگر تجاوزات رژیم ایران عليه پادشاهى عربى سعودى بود.
وی در ادامه افزود: به دليل دخالتهاى نظام حاکم بر ايران ، خطرات جدی منطقه را تهديد می کند”.
در این نشست، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین گفت که لبنان تحت کنترل کامل گروه تروريستى حزب الله قرار دارد”.
وی با اشاره به اينكه “حکومت ايران در منطقه بازوهايى دارد كه بزرگترین آنها حزب الله است” گفت : “نظام حاکم بر ايران به اقدامات خطرناكش در منطقه شتاب داده است”.
خالد آل خليفه تاکید کرد که اين حکومت ایران است که خط لوله نفت بحرین منفجر کرد تا منطقه را بی ثبات کند. وی افزود که نظام حاکم بر ایران خطری بزرگ است و این امر به اقدام عربی مشترک و موضع جدی برای مقابله با مداخلاتش نياز دارد “.