جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش دستیار ویژه خامنه‌ای به انتقاد جهانگیری از مسکن مهر

واکنش دستیار ویژه خامنه‌ای به انتقاد جهانگیری از مسکن مهر

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، پس از زلزله کرمانشاه گفت بیشتر خانه‌های تخریب شده متعلق به پروژه مسکن مهر هستند. دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی، جهانگیری را به “سیاسی‌کاری” در انتقاد از مسکن مهر متهم کرد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران از تخریب خانه‌های نوساز بر اثر زلزله انتقاد کرد.

او روز شنبه ۲۷ آبان (۱۸ نوامبر) در جلسه ستاد مدیریت بحران سخن ‌گفت: «در سفر چندی پیشم به هریس، وقتی برای افتتاح یک بیمارستان رفته بودیم، مشاهده کردیم که در کنار این بیمارستان یک بیمارستان دیگر در سال ۹۰ افتتاح شده اما در سال ۹۱ بر اثر زلزله تخریب شده بود و ناچار شده بودند که ساختمان دیگری احداث کنند.»

جهانگیری با اشاره به اهمیت استحکام و ایمنی ساخت‌وسازها، افزود: «نباید از کنار این موضوع که ساختمان‌های نوساز دچار آسیب می‌شوند به سادگی عبور کنیم.»

معاون اول دولت تصریح کرد: «باید پیمانکاران و سازندگان این گونه بناها مورد بازخواست قرار گیرند که چرا موارد ایمنی در احداث ساختمان‌ها رعایت نشده است.»

اسحاق جهانگیری پیش از این نیز گفته بود که بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله استان کرمانشاه متعلق به ساختمان‌های نوساز مسکن مهر بوده است.

واکنش تند دستیار رهبر ایران

وحید حقانیان دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی در سفر به کرمانشاه، به انتقادهای مطرح شده از طرح مسکن مهر واکنش تندی نشان داد.

او در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «زود مساله مسکن مهر را سیاسی کردند. خدا لعنت کند معاون اول رییس‌جمهور آقای جهانگیری را که اولین تخم لق سیاسی کاری را ایشان گذاشت.»

حقانیان افزود:«زود در جلسه اقتصاد مقاومتی اعلام کردند که آقا مسکن مهر. اصلا چه ربطی دارد، مردم گرفتاری دارند و تو شروع کردی از مسکن مهر.»

دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی تصریح کرد:«۱۲ میلیون، ده میلیون آدم در مسکن مهر هستند و اینها را متزلزل می‌کنند. من خودم دیدم و ۲۷ نفر از سازمان مهندسی زنجان آمده‌اند دیدند و گفتند هیچ مشکلی وجود ندارد.»