جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سعد الحریری اظهارات وزیر خارجه آلمان را «دروغ » خواند
Former Lebanese Prime Minister Saad al-Hariri leaves after a meeting at the Elysee Palace in Paris October 7, 2014. REUTERS/Jacky Naegelen (FRANCE - Tags: POLITICS) - PM1EAA70Z3G01

سعد الحریری اظهارات وزیر خارجه آلمان را «دروغ » خواند

سعد حریری نخست وزیر لبنان روز جمعه ادعای سیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه پادشاهی سعودی محدودیت‌هایی برای سفر الحریر قرار داده است را تکذیب و آن را دروغ خواند.
حریری در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه آلمان در صفحه توییتر خود نوشت : «ادعای اینکه من در سعودی بازداشت شده‌ام و ممنوع الخروج هستم یک دروغ محض است. من اکنون در حال رفتن به فرودگاه هستم آقای سیگمار گابریل».

نخست وزیر مستعفی لبنان ضمن محکوم کردن هر نوع حمله به شهروندان سعودی مقیم لبنان یا مصادره اموال آنها، گفت: «هر حمله به سعودی‌ها به مثابه حمله شخصی به خودم تلقی می‌کنم».

حریری در توییتر نوشت:« به صراحت اعلام می کنم که حمله به هر شهروند سعودی یا مصادره اموالش به منزله حمله به خانه سعد الحریری است. گر چه مطمئنم متجاوزان یک گروه بی هویت که هدفی جز فتنه در لبنان ندارند».

سعد الحریری روز جمعه ریاض را به مقصد پاریس ترک کرد. قرار است که وی بعد از ظهر جمعه امانوئل مکارون، رئیس جمهور فرانسه را ملاقات کند.

نخست وزیر لبنان، روز چهارم نوامبر از سعودی استعفای خود را اعلام کرد. او پس از استعفا بارها تأکید کرده است که اقامت او در پادشاهی سعودی برای مشاوره درباره آینده اوضاع لبنان و رابطه آن با جهان عرب بوده است.