چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » عربستان به دنبال تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب

عربستان به دنبال تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک عربی فاش کرد که سعودی ها در نشست هفته آینده اتحادیه عرب به دنبال طرح پیشنهاد تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب هستند.

 این روزنامه در شماره روز پنجشنبه خود نوشت که ریاض در آستانه نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره با برخی از کشورهای عرب مذاکره کرده و به آنها از دلایلی گفته که نقش ایران و حزب الله در حملات موشکی یمن علیه عربستان سعودی را اثبات می کند.
به نوشته این روزنامه، عربستان به دنبال محکومیت حزب الله و ایران در نشست اخیر اتحادیه عرب است.
بر این اساس گفته شده در صورتی که لبنان با طرح های سعودی همراهی نکند، این کشور پیشنهاد تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب را خواهد داد.
با این وجود به نوشته الاخبار تماس های دیپلماتیک عربستان نشان می دهد که جز کشورهای امارات، بحرین و نماینده «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری خودخوانده یمن، کشورهای دیگر حاضر به همراهی با سعودی ها در تعلیق عضویت لبنان نیستند.
 همکاری اطلاعاتی اعراب و اسراییل علیه ایران
  رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در اولین مصاحبه خود با یک روزنامه سعودی، ایران را بزرگترین دشمن این رژیم خواند و ادامه داد تل‌آویو آماده همکاری اطلاعاتی با کشورهای عربی برای مقابله با ایران است.

«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین مصاحبه خود با روزنامه عربی-سعودی «ایلاف» که از لندن بروزرسانی می‌شود، به سوالاتی درباره ایران، سوریه، لبنان و غیره پاسخ داد و گفت طرح ایران ، تسلط بر خاورمیانه به وسیله دو هلال شیعی است؛ اولین هلال از ایران آغاز و از طریق عراق به سوریه می‌رسد و دومین هلال از ایران آغاز و از طریق خلیج فارس یعنی از بحرین تا یمن و دریای سرخ امتداد دارد. گروه‌های تروریستی مانند النصره و داعش دشمنان اسرائیل هستند و آنچه درباره کمک این رژیم به گروه‌های مذکور گفته می‌شود، صحت ندارد.آیزنکوت گفت اسرائیل و عربستان منافعی مشترک در مقابله با ایران دارند و ادامه داد ارتش اسرائیل قصدی برای حمله به حزب‌الله در لبنان ندارد.