جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » روزنامه ینی شفق : بشار اسد در سال 2015، گاز خردل به نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ارسال کرده و امروز این تشکیلات به سلاح شیمیایی مجهز است.

روزنامه ینی شفق : بشار اسد در سال 2015، گاز خردل به نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ارسال کرده و امروز این تشکیلات به سلاح شیمیایی مجهز است.

 نیروهای پ.ک.ک سلاح شیمیایی در اختیار دارند!

وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) علاوه بر دریافت بیش از سه هزار و 500 کامیون سلاح از آمریکا، پس از تابستان سال 2015 میلادی، حجم بالایی گاز خردل نیز از رژیم اسد دریافت کرده و به سلاح شیمیایی مجهز شده اند.

به نوشته این رسانه، بر اساس اطلاعات دریافتی از ژنرال ظهیر ساکید رییس واحد سلاح های شیمیایی ارتش سوریه، تا سال 2012، توافق نامه ای میان دولت اسد و پ.ک.ک در 31 آگوست 2015 صورت گرفت و پس از آن حجم بالایی از گاز خردل از سوی ارتش سوریه در اختیار گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د قرار گرفت.
ینی شفق اضافه کرد: ژنرال ساکید که پس از اتمام جنگ داخلی سوریه، ارتش را ترک کرده است، اعلام کرد که گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د 100 موشک با کلاهک شیمیایی دارند.
 این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: بر اساس اطلاعات دریافتی از مجاری موثق، اولین بند از شروط توافق نامه رژیم اسد و پ.ک.ک، استفاده سلاح های شیمیایی علیه نیروهای ارتش ترکیه بوده است و به نظر می رسد آخرین محموله سلاح های شیمیایی در منطقه دیرالزور تسلیم نیروهای پ.ک.ک شده است.
به نوشته این رسانه، یکی از اهداف دولت اسد از تحویل سلاح شیمیایی گاز خردل به گروه های تروریستی، افزایش شرکای جدید در پرونده مجرمیت شیمیایی است زیرا تاکنون 32 پرونده مجرمیت علیه دولت اسد به دلیل استفاده از سلاح های شیمیایی در سازمان ملل وجود دارد.
به ادعای این رسانه ترک، تحویل گاز خردل از سوی دولت اسد فقط مختص گروه های پ.ک.ک و پ.ی.د نبود بلکه در مناطق حما و هوموس مواد شیمیایی تجهیزات نظامی داعش را تامین کرد که این گروه تروریستی در جبهه مورد مناقشه مارب و حتی در جریان عملیات سپر فرات علیه ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرد.
ینی شفق مدعی شد: اطلاعات دریافتی از ژنرال ساکید نشان می دهد بسیاری از موشک ها و سلاح های شیمیایی نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د در منطقه ویژه ای نزدیک سد تشرین شهر منبج سوریه مخفی شده است.
 همکاری اطلاعاتی اعراب و اسراییل علیه ایران
 رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین مصاحبه خود با یک روزنامه سعودی، ایران را بزرگترین دشمن این رژیم خواند و ادامه داد تل‌آویو آماده همکاری اطلاعاتی با کشورهای عربی برای مقابله با ایران است.
  «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین مصاحبه خود با روزنامه عربی-سعودی «ایلاف» که از لندن بروزرسانی می‌شود، به سوالاتی درباره ایران، سوریه، لبنان و غیره پاسخ داد.آیزنکوت مدعی شد طرح ایران ، تسلط بر خاورمیانه به وسیله دو هلال شیعی است؛ اولین هلال از ایران آغاز و از طریق عراق به سوریه می‌رسد و دومین هلال از ایران آغاز و از طریق خلیج فارس یعنی از بحرین تا یمن و دریای سرخ امتداد دارد.

وی سپس ادعا کرد گروه‌های تروریستی مانند النصره و داعش دشمنان اسرائیل هستند و آنچه درباره کمک این رژیم به گروه‌های مذکور گفته می‌شود، صحت ندارد.

آیزنکوت گفت اسرائیل و عربستان منافعی مشترک در مقابله با ایران دارند و ادامه داد ارتش اسرائیل قصدی برای حمله به حزب‌الله در لبنان ندارد.

عربستان به دنبال تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب
 روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک عربی فاش کرد که سعودی ها در نشست هفته آینده اتحادیه عرب به دنبال طرح پیشنهاد تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب هستند.
 این روزنامه در شماره روز پنجشنبه خود نوشت که ریاض در آستانه نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره با برخی از کشورهای عرب مذاکره کرده و به آنها از دلایلی گفته که نقش ایران و حزب الله در حملات موشکی یمن علیه عربستان سعودی را اثبات می کند.

ادعای روزنامه ترک: بشار اسد به پ.ک.ک سلاح شیمیایی داده است/دیلی میل: محمد بن سلمان هفته آینده پادشاه عربستان می شود/وتوی قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت توسط روسیه/ همکاری اطلاعاتی اعراب و اسراییل علیه ایران

به نوشته این روزنامه، عربستان به دنبال محکومیت حزب الله و ایران در نشست اخیر اتحادیه عرب است.
بر این اساس گفته شده در صورتی که لبنان با طرح های سعودی همراهی نکند، این کشور پیشنهاد تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب را خواهد داد.
با این وجود به نوشته الاخبار تماس های دیپلماتیک عربستان نشان می دهد که جز کشورهای امارات، بحرین و نماینده «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری خودخوانده یمن، کشورهای دیگر حاضر به همراهی با سعودی ها در تعلیق عضویت لبنان نیستند.