پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » انتقاد شماری از نمایندگان مجلس از «ضعف امدادرسانی» به زلزله‌زدگان

انتقاد شماری از نمایندگان مجلس از «ضعف امدادرسانی» به زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری شبتاب به نقل از رادیو فردا پس از گذشت دو روز از وقوع زلزله کرمانشاه، گزارش‌ها درباره کمبود غذا، آب و دیگر نیازهای زلزله زدگان ادامه دارد. شماری از نمایندگان مجلس نیز از «ضعف شدید» در امدادرسانی انتقاد کردند.

به گزارش وبسایت خانه ملت وابسته به مجلس، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان روز سه‌ شنبه ۲۳ آبان وضعیت خدمات رسانی به زلزله زدگان را «بسیار ضعیف و کند» دانست.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به مناطق زلزله زده گفت که «انتظار مى‌رود این حضور منجر به تسریع در کمک رسانى به حادثه دیدگان شود».

عثمانی اضافه کرد: «انتظار می‌رود کمک‌هاى مردمى نیز که نهادهاى رسمى و مؤسسات مردم نهاد انجام مى‌دهند، سریع به این منطقه ارسال شود و فرایند ادارى لازم براى ارسال کمک‌ها کوتاه و خلاصه شود تا در اسرع وقت این کمک‌ها به افراد و خانواده‌هاى آسیب دیده برسد».

برخی از رسانه‌های ایران نیز در روز سه شنبه گزارش‌هایی از کمبود چادر و دیگر نیازهای اولیه در برخی از شهرهای زلزله زده منتشر کرده‌اند.

در همین حال قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در مجلس گفت که امدادرسانی‌ها به زلزله زدگان «بسیار کند» پیش می‌رود و آب آشامیدنی، غذا و دیگر نیازهای اولیه «هنوز به دست زلزله زدگان نرسیده است».

حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس نیز اظهار داشت که کمک‌های مردمی ارسال شده هنوز از سوی نهادهای مسئول «دریافت نشده و مردم همچنان با مشکل جدی آب، برق، اسکان و تغذیه مواجه هستند».

به گفته  فلاحت‌پیشه زلزله زدگان شهرهای دالاهو، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی «به دلیل کمبود چادر دومین شب را هم در سرما سپری کردند».

تعدادی از دیگر نمایندگان مجلس نیز سخنان مشابهی را بیان کرده‌اند.