پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » شبه‌نظامیان حوثی «وابسته به حکومت ایران» تهدید به هدف قرار دادن کشتیرانی بین‌المللی و نفت‌کش‌ها کردند

شبه‌نظامیان حوثی «وابسته به حکومت ایران» تهدید به هدف قرار دادن کشتیرانی بین‌المللی و نفت‌کش‌ها کردند

شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی که از سوی جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌شوند، شنبه ۱۱ نوامبر بار دیگر تهدید به هدف قرار دادن کشتی‌رانی بین‌المللی و کشتی‌های نفتکش در دریای سرخ کردند.
محمد علی الحوثی، رئیس آن‌چه «کمیته عالی انقلاب» نامیده می‌شود، در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت که «دست به اقدام‌هایی خواهیم زد که پیشتر انجام ندادیم. ما می‌توانیم کشتی‌های نفت‌کش را هدف قرار دهیم».
او افزود: «هر اقدامی می‌توانیم انجام دهیم».
محمد علی الحوثی که نامش در فهرست تروریسم عربستان سعودی وضع شده، عملی شدن این تهدید را به اقدام ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نیروهای دولتی قانونی یمن، به آزاد سازی شهر و بندر الحدیده واقع در غرب یمن، ربط داد.
او ادامه داد: «آن هنگام ممکن است کشتی‌های نفت‌کش را هدف قرار دهیم.. ممکن است هر اقدامی بکنیم». او مدعی شد: «این حق مشروع ما است».
محمد علی الحوثی تهدید کرد: «تمام حوزه‌های بزرگ نفتی در سعودی، از اهداف اصلی «توان موشکی ما» خواهد بود. او در این سخنان به موشک‌های بالستیک اشاره دارد که از ایران به یمن قاچاق شده و در اخنیار حوثی‌ها قرار گرفته است.

یکی از این موشک‌ها اخیرا به سمت فرودگاه ملک خالد در ریاض شلیک شده که توسط سامانه دفاع هوایی سعودی، سرنگون شد.
او سخنانی را به عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌ها نسبت داد که گفته است: «ائتلاف اگر بخواهد کشتی‌های نفت‌کش سالم بماند، بهتر است اقدام به حمله به شهر و بندر الحدیده نکند».