چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سناتور مک‌کین: ایران بین بغداد و اربیل اختلاف می‌اندازد
U.S. Senator John McCain (R-AZ) leaves after Senator Dianne Feinstein's (D-CA) speech on the Senate floor on Capitol Hill, in Washington December 9, 2014. The CIA used sexual threats, waterboarding and other harsh methods to interrogate terrorism suspects and all were ineffective at eliciting critical information, according to a U.S. Senate report due to be released on Tuesday. REUTERS/Yuri Gripas (UNITED STATES - Tags: POLITICS CRIME LAW CIVIL UNREST)

سناتور مک‌کین: ایران بین بغداد و اربیل اختلاف می‌اندازد

جان مک‌کین، سناتور جمهوریخواه آمریکا روز پنجشنبه 8 نوامبر 2017، گفت، ایران ‌می‌خواهد از طریق قاسم سلیمانی بین بغداد و اربیل اختلاف بیاندازد و از انتخابات آینده عراق برای بسط نفوذ خود در این کشور استفاده کند.

این سناتور جمهوریخواه که در جلسه سنای آمریکا در باره سیاست این کشور در خاورمیانه سخن می‌گفت، از مقامات آمریکایی به دلیل عدم داشتن یک سیاست روشن و متناسب با پیچیدگی‌های خاورمیانه انتقاد کرد.

وی افزود:«تا کنون نقش آمریکا ناروشن بوده و واشنگتن با رها کردن عراق و سوریه، به شبه‌نظامیان و گروه‌های تندرو اجازه داده تا این خلاء را پر کنند.

مک‌کین گفت که نیروهای ایرانی در عراق به دنبال بی‌ثبات کردن این کشور هستند و این در رویدادهای کرکوک دیده‌ می‌شود و در حالی که نیروهای قدس سپاه ایران در ایجاد اختلاف بین کردها و بغداد فعالند، شبه‌نظامیان هوادار ایران قدرت خود را در عراق افزایش می‌دهند.