شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بعد از ظهر روز پنج شنبه با ایمانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در ریاض ملاقات کرد . امانوئل مکرون پیش از سفرش به سعودی از امارات متحده عربی دیدن کرده بود.

شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی رئیس جمهوری فرانسه را در فرودگاه استقبال کرد.در طی این دیدار، ولیعهد سعودی و رئیس جمهور فرانسه در باره روابط و همکاری استراتژیک میان دو کشور گفتگو کردند.محمد بن سلمان و مکرون همچنین در باره فرصت‌های دو کشور برای توسعه همکاری دوجانبه در چارچوب طرح چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی بحث کردند.آنها همچنین درباره آخرین تحولات در خاورمیانه و تلاش های لازم برای امنیت و ثبات منطقه، از جمله هماهنگی مشترک در مبارزه با تروریسم، بحث و گفتگو کردند.

رئیس جمهور فرانسه هدف قرار دادن ریاض با موشک بالستیک توسط حوثی‌ها را محکوم کرده و تأکید کرد فرانسه در این زمینه با سعودی اعلام همبستگی می کند.مکرون قبل از سفرش به ریاض در یک کنفرانس خبری در دبی گفت: «من تنها برای دیدار با شاهزاده محمد بن سلمان به ریاض نمی روم بلکه برای بحث و گفتگو در باره مسائل مهم منطقه‌ای، به خصوص مسائل مربوط به یمن و لبنان به ریاض می‌روم». مکرون افزود:«با توجه به روابط نزدیک بین پادشاهی سعودی و فرانسه، ضروری است که برای مبارزه با تروریسم به منظور ایجاد ثبات در منطقه هماهنگی بکنیم».

در مورد پشتیبانی تسلیحاتی ایران از حوثی‌ها، مکرون تاکید کرد ، ایران باید به قطعنامه ۲۰۱۵ پایبند باشد و به حوثی‌ها کمک تسلیحاتی نکند.رئیس جمهور فرانسه گفت که کشورش درباره برنامه های موشکی بالستیک ایران بسیار نگران است و احتمالا تحریم‌ علیه ایران در شورای امنیت بسیار زیاد است.مکرون در باره تحولات لبنان نیز گفت، فرانسه اهمیت ویژه‌ای برای وحدت و ثبات لبنان قائل است لذا ما پس از استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان اوضاع این کشور را به دقت دنبال می‌کنیم