جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » احمد نیسی مولا، يكى از مخالفان جمهوری‌ اسلامی در هلند ترور شد

احمد نیسی مولا، يكى از مخالفان جمهوری‌ اسلامی در هلند ترور شد

پس از ترور مذبوحانه مدیر شبکه جم تی وی در استانبول، احمد نیسی مولا- یک پناهنده سیاسی- در هلند با شلیک سه گلوله به طرز ناجوانمردانه ای ترورشد و جان باخت!

خانواده اين فعال سياسى عرب، “عوامل اطلاعات برون مرزى رژیم ايران و وابستگان به اين نهاد در خارج از كشور” را متهم به ترور احمد نيسى مى كنند.احمد نيسى يكى از رهبران و بنيانگذاران «جنبش آزادى بخش الأحواز » به شمار میرفت. ظاهرا این تشکیلات در سال ۱۹۹۹ تشكيل شده است.در سال ۲۰۱۰ كانال انگليسى ايران «پرس تى وى» احمد نيسى و چند تن از فعالان عرب را به عنوان تروريست و تحت تعقيب انترپول معرفى كرد. رژیم ايران از پليس بين المللى «انترپول» در خواست كرده بود كه احمد نيسى را جهت محاكمه به كشور بازگرداند.

منابع مطلع العربیه گزارش دادند که غروب روز چهارشنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۷ بساعت ۵ بعد از ظهر احمد نيسى«احمد مولى» هنگام بازگشت از مراسم فاتحه خوانى در مقابل درب منزلش با اصابت دو تير در سينه‌اش و يک تير در سرش، كشته شد.بنا به گفته دو همراه احمد نيسى، آنها در هنگام برگشت از مراسم فاتحه خوانى در مقابل درب منزل احمد نيسى و هنگام پياده شدن از ماشين بودند که ناگهان فردى كه صورت خودش را پوشانده بود از يک ماشين بنز مرسيدس سياه پیاده شده و با «كلت كمرى مجهز به صدا خفه كن» از پشت به طرف سر احمد نيسى شليک كرده و بعد از افتادن او بر زمين دو تير خلاص دیگر نیز در سينه احمد نيسى شليک كرده است.

همراهان آقای احمدنیسی در ادامه گفتند ضارب قصد داشت بطرف آنها نيز شليک كند اما بدليل اضطراب و دستپاچگی، هنگام سوار شدن به اتوموبیل،  كلت كمرى از دستش افتاد و اوموفق به ترور دو نفر دیگر نشد!.

تا كنون پليس هلند نسبت به اين حادثه إظهار نظر نكرده است اما يكى از افراد پليس در تويتر نوشته: در حال بررسى اين حادثه مرگبار تيراندازى هستيم.

اين فعال سياسى عرب بعد از دستگيرى بعضى از اعضاى «جنبش آزادى بخش الأحواز» كه بعداً شمارى از آنها به دليل دست داشتن در انفجارهاى۱۳۸۴ اهواز توسط دادگاه انقلاب اهواز محاكمه و به اتهام «محاربه» اعدام شدند، به همراه چند تن از رهبران و اعضاى اين تشكيلات به خارج از كشور پناه بردند.