شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ایلیانا رزلهتینن: نخست‌وزیر لبنان به‌خاطر دخالت نظام حاکم برایران و حزب‌الله در دولت، استعفاء داد

ایلیانا رزلهتینن: نخست‌وزیر لبنان به‌خاطر دخالت نظام حاکم برایران و حزب‌الله در دولت، استعفاء داد

در جلسه روز سه‌شنبه ۱۶آبان زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا موضوع دموکراسی و حکومتداری در خاورمیانه و شمال آفریقا مورد بررسی قرار گرفت. ایلیانا رزلهتینن رئیس جلسه درباره دخالت ایران در منطقه گفت: «وقتی امروز به منطقه نگاه می‌کنیم، چالش ها کاهش پیدا نکرده‌اند. در لبنان به‌رغم این‌که پروسه دموکراتیک آن مورد ستایش قرار گرفته بود، ما به‌تازگی دیدیم که نخست‌وزیر آن به‌خاطر دخالت نظام حاکم برایران و حزب‌الله در دولت، استعفاء داد…»

اسکات ماستیک نایب رئیس برنامه مؤسسه بین‌المللی جمهورخواهان در جلسه روز سه‌شنبه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ در عراق موفقیت شبه‌نظامیان داعش مستقیماً با به حاشیه راندن جمعیت سنی کشور در ارتباط بود. با شکست داعش، کمک ما برای ساختن سیستمهای دولتی موثرتر در این مناطق حیاتی است. کمک ما به مقامهای محلی و مؤسسات برای مقابله با دخالت منفی ایران در این مناطق حیاتی است.  ایران به جاه‌طلبیهای سلطه‌جویانه خود در این مناطق ادامه می‌دهد.

روهراباکر: عضو کنگره نیز در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ . امروز بنیادگرایی اسلامی تهدید اول جهان متمدن است و بنیادگرایی اسلامی وقتی که دولت را در دست می‌گیرد خود را به شکل اسلام افراطگرای فاشیست نمایان می‌کند. بنابراین باید هر کاری که برای ترویج دموکراسی انجام بدهیم.