پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » اتحادیه اروپا وضع تحریم‌های جدید علیه رژیم سوریه را به‌دلیل استفاده از تسلیحات شیمیایی بررسی می کند

اتحادیه اروپا وضع تحریم‌های جدید علیه رژیم سوریه را به‌دلیل استفاده از تسلیحات شیمیایی بررسی می کند

اتحادیه اروپا پس از انتشار نتایج تحقیقات کارگروه بین‌المللی مشترک درباره حمله شیمیایی رژیم بشار اسد، استفاده از این تسلیحات را محکوم و اعلام کرد وضع تحریم‌های جدید علیه سوریه را بررسی می‌کند.

دفتر فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌یی اعلام کرد موضوع وضع تحریم‌های جدید علیه مسئولان بمباران شیمیایی در سوریه را بررسی می‌کند. در این بیانیه هم‌چنین از روسیه خواسته شده، مانع استفاده مجدد رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی شود.

کارگروه تحقیقات بین‌المللی مشترک مسئولیت بمباران شیمیایی شهرک خان‌شیخون در حومه ادلب و به کارگیری گاز سارین را متوجه رژیم سوریه دانست.

کارگروه تحقیقات بین‌المللی مشترک روز سه‌شنبه ۱۶آبان در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که گروه حقیقت‌یاب وجود گاز سارین در بمباران شهرک خان‌شیخون را تأیید کرد و این گاز توسط رژیم سوریه تولید شده بود.

ادمون مولیه، رئیس کارگروه تحقیقات بین‌المللی مشترک گفت که تحقیقات این کارگروه نشان داد رژیم بشار اسد مسئول حمله شیمیایی با گاز سازین به شهرک خان شیخون و داعش مسئول استفاده از گاز خردل در هجوم به روستای‌ام حوش است.