پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » سازمان ملل صدور مجوز برای کشتی‌هایی که مقصدشان یمن است را متوقف کرد

سازمان ملل صدور مجوز برای کشتی‌هایی که مقصدشان یمن است را متوقف کرد

هیئت وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که صدور مجوز برای کشتی‌هایی که مقصدشان یمن است را متوقف کرده و از همه کشتی‌های لنگر انداخته در سواحل یمن مشرف به دریای سرخ، خواست فورا این منطقه را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «دفتر سازمان ملل متحد برای تحقیق و بازرسی در یمن» که مقرش در جیبوتی است، اعلام کرد صدور هرگونه مجوز برای کشتی‌هایی که مقصدشان یمن است را تا اطلاع ثانوی، به حال تعلیق در آورده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ائتلاف عربی برای حمایت از مشروعیت در یمن به رهبری سعودی، از بستن تمام گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی یمن به صورت موقت خبر داد. هدف از این اقدام «متوقف کردن محموله‌های اسلحه از ایران به شورشیان حوثی» عنوان شده است.

در بیانیه ائتلاف عربی که بامداد دوشنبه 6 نوامبر صادر شده، آمده است: «فرماندهی نیروهای ائتلاف، تصمیم به بستن موقت همه گذرگاه‌های هوایی، دریایی و زمینی یمن گرفته که در این زمینه، آزادی ورود و خروج کادرهای امدادی برای رساندن کمک‌های بشر دوستانه برپایه قوانین جدید نیروهای ائتلاف، رعایت می‌شود».

این اعلام ائتلاف پس از آن صورت می‌گیرد که سامانه دفاع موشکی، یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط شبه‌نظامیان حوثی به سمت ریاض پایتخت سعودی را، منهدم کرد. در این رویداد، به هیچ کس آسیبی نرسید.