شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آمریکا: از دولت لبنان حمایت می‌کنیم اما حزب‌الله را گروهی تروریست می‌دانیم

آمریکا: از دولت لبنان حمایت می‌کنیم اما حزب‌الله را گروهی تروریست می‌دانیم

وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۷ نوامبر اعلام کرد که از دولت لبنان پشتیبانی می‌کند اما حزب‌الله را گروهی تروریستی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود افزود که در جریان تصمیم سعد الحریری در استعفا از ریاست دولت لبنان، قرار نداشت.
این بیانیه چند روز پس از آن صادر می‌شود که سعد الحریری روز شنبه ۴ نوامبر، در نطقی تلویزیونی، استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد. او ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت، گزارش‌هایی مبنی بر وجود طرحی برای ترورش، دریافت کرده است.
او در پیام تلویزیونی اعلام استعفایش افزود: «ایران تمایلی سرکش در ویرانی جهان عرب دارد».
او تاکید کرد: «هرجا ایران دخالت کرد، ویرانی و فتنه آن‌جا را فراگرفت». او هشدار داد: «شری که تهران به منطقه می‌فرستد، دامان خودش را خواهد گرفت».
شایان ذکر است که استعفای الحریری، باعث ایجاد سردرگمی بسیاری در لبنان شد. برخی از این اقدام استقبال کرده و برخی دیگر به آن معترض شدند. میشل عون رئیس جمهوری لبنان هم اعلام کرد تا زمانی که در جریان دلایل اقدام الحریری قرار نگیرد، استعفای او را نخواهد پذیرفت.
در همین حال ثامر السبهان وزیر مشاور در دولت عربستان، روز دوشنبه ۶ نوامبر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که لبنان پس از استعفای سعد حریری از نخست‌وزیری، دیگر مثل قبل نخواهد بود و نخواهد پذیرفت که سکویی برای آغاز حرکت تروریسم «به سوی کشورهای ما» باشد.
السبهان افزود که رهبران لبنان باید انتخاب کنند می‌خواهند کشورشان «کشور تروریسم» باشد یا «کشور صلح».