سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » «یک نهم درآمدهای نفتی ایران در حوادث نفتی از دست رفته است»

«یک نهم درآمدهای نفتی ایران در حوادث نفتی از دست رفته است»

در مدت هشت سال، صنعت نفت ایران بر اثر حوادث نفتی میلیون‌ها دلار خسارت دیده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران بین سال‌های ۸۴ تا ۹۲ حوادث نفتی در ایران در مجموع ۶۲۴ میلیون دلار خسارت به کشور وارد کردند.

بنا به این گزارش، بر اساس آمار سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در همین بازه زمانی، کل درآمد نفتی ایران در مجموع ۵۷۸ میلیارد دلار بوده است. بدین ترتیب در مدت این هشت سال، ‌رقمی حدود یک نهم درآمدهای نفتی ایران در حوادث نفتی از دست رفته است.

همچنین از ابتدای دولت یازدهم حسن روحانی تا ابتدای سال جاری در مجموع ۶۱ حادثه در صنعت نفت رخ داده است؛ دو حادثه سقوط هلیکوپتر و ۵۹ حادثه دیگر.

هنوز میزان خسارات وارد شده در حوادث پنج سال اخیر اعلام نشده اما گفته می‌شود که در حادثه آبان‌ماه نشت نفت در چاه شماره ۱۴۷ رگ‌سفید، روزانه بین هشت تا ۱۰ هزار بشکه نفت می‌سوزد و از بین می‌رود.

این حادثه تاکنون منجر به جان باختن دو نفر از کارکنان دستگاه حفاری شده است و وزیر نفت می‌گوید حفر دو چاه دیگر و مهار آتش این چاه ممکن است بیش از یک ماه دیگر طول بکشد.

آتش‌سوزی رگ سفید دو روز پس از آتش‌سوزی و انفجار در پالایشگاه نفت تهران روی داد. در آن آتش‌سوزی ۷ کارگر جان خود خود را از دست دادند و چند کارگر نیز مصدوم شدند.