پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یمن…کشته شدن ده‌ها تن از حوثی‌ها در شرق تعز

یمن…کشته شدن ده‌ها تن از حوثی‌ها در شرق تعز

ارتش ملی یمن و نیروهای مقاومت مردمی بامداد روز شنبه 4 نوامبر یک حمله شدید از سوی شبه نظامیان حوثی در شرق تعز را با شکست مواجه کردند.

منابع ارتش ملی یمن اعلام کردند، در این حمله دهها تن از شبه نظامیان حوثی کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

منابع مقاومت تایید کردند که شبه نظامیان با سلاح های مختلف به مواضع ارتش و مقاومت در اردوگاه تشریفات در منطقه کاخ ریاست جمهوری و وادی صاله و کوی مکلکل را مورد هجوم قرار دادند اما با ضد حمله نیروهای دولت قانونی مواجه شده و پس از تحمل تلفات سنگین ناچار به عقب نشینی شدند.

منابع نظامی می گویند درگیری‌های شدیدی که طی 24 ساعت گذشته میان شبه نظامیان حوثی و نیروهای ارتش ملی یمن و مقاومت مردمی در جبهه‌های تعز، مقبنه، الماقطره واقع در مسیر جاده میان تعز و عدن رخ داده هنوز هم ادامه دارد.

ىر هميم حال منابع يمني روز جمعه اعلام كردند كه فرمانده ارشد گارد منحله ریاست جمهوری علی عبدالله صالح، رییس جمهوری مخلوع یمن در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبر پادشاهی سعودی کشته شد.

سرهنگ علی الاعجم، فرمانده تیپ 3 گارد ریاست جمهوری با 8 تن از همراهانش در حمله جنگنده‌ها در جبهه نهم در شرق صنعا، پایتخت یمن کشته شد.

این منابع گفتند که خودروی سرهنگ الاعجم و همراهانش در نهم هدف حمله هوایی جنگنده‌ها ائتلاف قرار گرفت و تمامی سرنشینان این خودرو کشته شدند.